Gå til innhold

nissan x-trail 2008, erfaringer?

12 replies to this topic

#1 Gjest_kenth-stian_*

Gjest_kenth-stian_*
  • Gjester

Skrevet 02 August 2012 - 04:37

vurderer å kjøpe en nissan x-trail 2008 modell.
er det noe man bør være ekstra oppmerksom på med disse bilene? kjente feil eller mangler?
hva er deres erfaringer med denne bilen?

#2 Gjest_Lasse_*

Gjest_Lasse_*
  • Gjester

Skrevet 02 August 2012 - 06:55

Sjølingan har en 2008 som har gått 60000 problemfrie km. God og kjøre og sprek motor. God plass, og en del kjekke oppbevaringsrom i bagasjerommet og i cocpit. Bør kjøpes med en del utstyr (LE utgave er et must, helst med tåkelys på taket). En del har en del dyrt ekstrautstyr som kan være kjekt for utseendet i alle fall, eksempelvis stigtrinn og lyktebøyle/kufanger. Dette koster mye å ettermontere!

Disse er ikke akkurat lettsolgte om dagen, så her burde du kunne få mye bil for pengene.

#3 Gjest_kenth-stian_*

Gjest_kenth-stian_*
  • Gjester

Skrevet 02 August 2012 - 07:47

hva er egentlig forskjellen på SE og LE utgave?
desverre ikke så mange med tåkelys på taket å finne til god pris..

#4 Gjest_Lasse_*

Gjest_Lasse_*
  • Gjester

Skrevet 02 August 2012 - 08:02

hva er egentlig forskjellen på SE og LE utgave?
desverre ikke så mange med tåkelys på taket å finne til god pris..

SE = Medium utstyrsnivå. LE = Høyeste utstyrsnivå

#5 Gjest_kenth-stian_*

Gjest_kenth-stian_*
  • Gjester

Skrevet 02 August 2012 - 08:11

ja skjønte det,men hva slags utstyr er ekstra på LE utgaven?
fant kun soltak og tonede ruter...

#6 Gjest_Lasse_*

Gjest_Lasse_*
  • Gjester

Skrevet 03 August 2012 - 12:11

Litt usikker. Man kan sikkert velge en del når man kjøper ny. Sjølingan sin har f.eks. Skinn, tåkelys på taket, navi, panorama ++

#7 Gjest_KE_*

Gjest_KE_*
  • Gjester

Skrevet 03 August 2012 - 07:57

LE har i tillegg til SE Tåkelys på taket (på noen modeller), Adaptiv Bi-Xenon, Skinninteriør, El-Seter og Takluke. Hvis kunden har valgt tech pakke (som de fleste LE kjøperne gjør) har bilen også aux, usb, ryggekamera og navigasjon.
Veldig lite feil på disse bilene, sjekk at clutchen er god enkelte har hatt clutchproblemer på rundt 80 000 km, clutchbyttet ble i de fleste tilfeller dekt av Nissan

#8 Gjest_Nissan-mek_*

Gjest_Nissan-mek_*
  • Gjester

Skrevet 03 August 2012 - 09:56

Jeg ville sjekket rust nøye på denne før kjøp. Ved kromlisten som ligger horisontalt midt på bakluken, oppstår det ofte rust. Nede til venstre og høyre på listen. Har sett et håndfull eksempler selv. Ender med at bakluken må byttes. De er kjipe med å dekke dette, da det er rust utenifra og ikke innenifra, så det dekeks ikke av rustgarantien. Er 2007, 2008 og 2009 modeller jeg har sett dette på.

#9 Gjest_Lasse_*

Gjest_Lasse_*
  • Gjester

Skrevet 06 August 2012 - 01:03

vurderer å kjøpe en nissan x-trail 2008 modell.
er det noe man bør være ekstra oppmerksom på med disse bilene? kjente feil eller mangler?
hva er deres erfaringer med denne bilen?

Mine foreldre skal selge sin hvis du skal ha en slik. 2008 LE 150hk Dci. Gått 60000km. Nettopp tatt service og EU-kontroll. 3 sett alu-hjul (ene settet er 18"). Sort metallic. Beige skinn. Navi. Ryggekamera. Panorama tak. Rails med tåkelys. Hengerfeste. Cruisekontroll. Full DEFA Motorvarmer/lader/kupevarmer. El-seter. Tonede ruter. Bluetooth. ESP.

Bilen ble kjøpt hos Jakhelln Bil i Stjørdal. Tror den var gått 10000km da. Bilen er i all hovedsak kjørt av modern til og fra jobb (3 mil hver vei). Den er strøken og svært godt holdt.

Ring 48013374 eller 97049030.

#10 Gjest_kenth-stian_*

Gjest_kenth-stian_*
  • Gjester

Skrevet 07 August 2012 - 06:54

Mine foreldre skal selge sin hvis du skal ha en slik. 2008 LE 150hk Dci. Gått 60000km. Nettopp tatt service og EU-kontroll. 3 sett alu-hjul (ene settet er 18"). Sort metallic. Beige skinn. Navi. Ryggekamera. Panorama tak. Rails med tåkelys. Hengerfeste. Cruisekontroll. Full DEFA Motorvarmer/lader/kupevarmer. El-seter. Tonede ruter. Bluetooth. ESP.

Bilen ble kjøpt hos Jakhelln Bil i Stjørdal. Tror den var gått 10000km da. Bilen er i all hovedsak kjørt av modern til og fra jobb (3 mil hver vei). Den er strøken og svært godt holdt.

er akkurat den utgaven jeg er ute etter.
hva skal de ha for bilen?

#11 Gjest_Lasse_*

Gjest_Lasse_*
  • Gjester

Skrevet 08 August 2012 - 09:22

er akkurat den utgaven jeg er ute etter.
hva skal de ha for bilen?

De skal ha 330000,- + reg. Kan kanskje diskuteres noe, men ikke mye prutningsmonn på denne.
Sjekket akkurat på finn, og den prisen er ganske bra ift til utstyret.

Bilen er så bra at jeg har ingen problemer med å anbefale kjøp selv om man bor et stykke unna. Bardufoss flyplass ligger ca 25 min unna der bilen står.

Du får bare ringe de.

#12 Gjest_Råi_*

Gjest_Råi_*
  • Gjester

Skrevet 08 August 2012 - 10:23

X-Trail er helt greie biler, men de støyer vanvittig. Nærmer man seg 80 km/t er støyen utrolig dominerende. Så prøve den skikkelig før du kjøper.

#13 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 18 August 2012 - 04:58

noen som vet når reg reim skal byttes på x-trail 2008 modell?

Svar