Forum

Gå til innhold

Svidlere på finn.

3 replies to this topic

#1 Gjest_Anders_*

Gjest_Anders_*
  • Gjester

Skrevet 19 July 2012 - 07:39

Har lagt ut bilen for salg på finn, og fikk sms fra type som etter sigende var interessert. Imidlertid var sms'en på engelsk og litt suspekt. Svarte på mail av ren nyskjerrighet og fikk dette tilbake fra "Christopher Paul"

Hello,

I have been searching for ages and have decided that this is exactly what I am looking for and want to purchase it from you! I will send you the payment through paypal using my credit card as I believe this is the best way for me to make the payment and would be the safest for both of us. I will arrange everything so you wont need to worry about transportation or having to incur any extra costs. I want you to get back to me with the present condition and tell me your last price. Please get back to me as soon as possible  so we can start to make arrangements.

Paul.

Håper ingen går på slike triks, men hvordan er det svindelen foregår?

#2 Gjest_gunnhild_*

Gjest_gunnhild_*
  • Gjester

Skrevet 19 July 2012 - 08:34

Eneste jeg kan tenke meg er at det er veldig lett å ta chargebacks via paypal. Dvs du betaler noe med paypal, og så kontakter du paypal og sier at du ikke har kjøpt noe, varen var ødelagt eller whatnot, også får du pengene tilbake.

Er derfor jeg personelig syns Paypal er en veldig safe måte å handle ting som er litt "shady". Hvis det ikke skulle være som du tror, så kan du få pengene tilbake ganske lett(eksempel: WoW gametime fra kinesere når jeg spilte det for noen år sia)

#3 Gjest_Roger H._*

Gjest_Roger H._*
  • Gjester

Skrevet 20 July 2012 - 08:40

De sender deg et "kontoutdrag/kvittering" som viser "at beløpet er overført til din konto" men
at det ikke er disponibelt før de har mottatt bilen...
Noen ganger har de "ved en feil" betalt inn noen tusen for mye" og ber om at du refunderer f.eks. 4500.- kr snarest fra din egen konto...

Å selge bil til noen jeg ikke har snakket med, møtt - er aldri aktuelt....................

#4 Gjest_Grant Smith_*

Gjest_Grant Smith_*
  • Gjester

Skrevet 20 July 2012 - 12:00

Her er 13 sider med fantastisk lesning fra en som ble utsatt for Nigeria-svindel som det du skriver høres ut som:
http://www.nolimits....er=29935&page=1

Mye å lese men til tider både spennende og hysterisk morsomt!

Svar