Forum

Gå til innhold

Range Rover Sport

4 replies to this topic

#1 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 14 July 2012 - 11:54

hei!
Vurdere å skaffe meg en RRS. Har alltid digger designet, og nå får du dem jo helt ned i rundt 400.000 kroner.
Det må i tilfelle bli diesel, og ja, jeg er fullt klar over at det ikke er noe i nærheten av sportslig. Men det får jeg i tilfelle bare leve med.
Det jeg lurer på, er hva jeg bør se opp for. Noen som erfaring med denne bilen? Positive og negative sider? Hvilke servicer er dyre? Osv.
Takknemlig for alle svar! :)

#2 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 15 July 2012 - 03:22

Vis innleggGjest skrev 14 July 2012 - 11:54:

hei!
Vurdere å skaffe meg en RRS. Har alltid digger designet, og nå får du dem jo helt ned i rundt 400.000 kroner.
Det må i tilfelle bli diesel, og ja, jeg er fullt klar over at det ikke er noe i nærheten av sportslig. Men det får jeg i tilfelle bare leve med.
Det jeg lurer på, er hva jeg bør se opp for. Noen som erfaring med denne bilen? Positive og negative sider? Hvilke servicer er dyre? Osv.
Takknemlig for alle svar! :)

RRS er en rå bil uten tvil, men de er råere med bensinmotor enn diesel. Selv om bensinmotor på en slik bil høres dyrt ut, så kan jeg "trøste" deg med at i løpet av en 12 mnd periode så er det tvilsomt at forskjellen er så himla stor. Dieselmotoren er dyrere å vedlikeholde enn bensinmotoren, og er langt i fra noen sparebøsse. Det kan også være enklere å gjøre et godt kjøp på bensin enn diesel, men det er selvfølgelig opp til deg.

- Hva som er positivt med denne bilen orker jeg ikke å liste opp. Har du bestemt deg for en slik bil, så vet du hva du synes er positivt med den. :)

- Vet ikke hvor mye du har satt deg inn i disse bilene, men siden du skriver at du får de "fra 400.000" så er det vel rundt den summen du har tenkt å legge i? Det betyr at du får en litt eldre utgave med noen km på baken. Jeg er egentlig fristet til å si STYR UNNA, men hvis du har noen penger på konto til vedlikehold så kan du jo kjøpe.

Svakhetene på disse bilene er:
- Kranglete luftfjæring. Kan bli svært dyrt!
- Dårlig elektronikk. (radio/navi/girkasse/givere/følere) Kan bli svært dyrt!
- Noe dårlig skrudd sammen. Irriterende.

SKAL du ha en slik bil til 400.000 er det et MUST at du går igjennom historikk, og sjekker at bilen er skikkelig fulgt opp.  Men ingen kan love deg et smertefritt bilhold.

#3 Gjest_Rune_*

Gjest_Rune_*
  • Gjester

Skrevet 15 July 2012 - 07:58

Får mye annet fint for den prisen som ikke detter i fra hverandre og kommer til å koste deg flere titusener og ha i året. Ikke ville jeg hatt en bil som ingen vil drive merkeverksted for heller.

#4 Gjest_SUV-kjøper_*

Gjest_SUV-kjøper_*
  • Gjester

Skrevet 15 July 2012 - 09:10

Takk for tilakemeldingene - få men gode! :) det blir nok ingen RRS denne gangen. Feiga ut, gitt.
Men må si at jeg fremdeles er litt fascinert altså...

#5 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 16 July 2012 - 10:43

RRS er råe biler, ingen tvil. Har sikla etter en slik bil selv... men til 400.000 får du en 6 år gammel bil med 150.000 - 200.000 km på telleren. Det betyr at du vil få en del påkost.

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok setti retning av nyere XC60, eller LandCruiser, evt. Lexus suv.

Svar