Forum

Gå til innhold

Kjøp av brukt Suzuki XL7

Søker brukererfaringer

3 replies to this topic

#1 Gjest_suzuka_*

Gjest_suzuka_*
  • Gjester

Skrevet 14 July 2012 - 08:48

Skal kjøpe en 4wd og har blitt oppmerksom på XL7 som for meg ser ut som at man får veldig mye bil for pengene. Massevis av varebiler og noen med bakseter til en fin pris.  Ser også at bilen kommer bra ut i mange kvalitetstester. Har prøvd en slik en gang og ankepunktet var vel kanskje en noe slapp motor. men det kan jeg vel leve med.

Søker andre med erfaringer på disse bilene. Noe spesielt jeg må vere oppmerksom på. Hva har km-stand å si på disse bilene? Er 100-150000km noe risikosport å kjøpe. Rustspøkelset, hvordan greier disse bilene seg på dagens saltveier?

#2 Gjest_Svein Kristiansen_*

Gjest_Svein Kristiansen_*
  • Gjester

Skrevet 14 July 2012 - 09:47

Hvis den ikke har gått over 150000 så bare kjøp om den ser all right ut. Men sjekk serviceboka. Har hatt en 2004, 5-seter, med manuell kasse og 6-er. Den gikk som en kule. Firermotoren er nok noe tregere, men holder i lange baner. Du vet, Suzukien bare går og går uten trøbbel.Bråker og herjer, men er pålitelig som Dovre. Og den detter ikke sammen hverken med det første eller tredje.

#3 Gjest_Oddbjørn_*

Gjest_Oddbjørn_*
  • Gjester

Skrevet 15 July 2012 - 07:53

Skal du kjøpe brukt firetrekker er det viktig å sjekke serviceboka nøye.
Gjelder strengt tatt alle merker.
Noen deler kan være svindyre og derfor er det viktig å finne en godt vedlikeholdt bil.
Enkelte firetrekkere kan ruinere deg med reservedelskostnader.
Nå har jeg ikke hørt at XL7 er noe dårligere enn andre japanere

#4 Gjest_kenth-stian_*

Gjest_kenth-stian_*
  • Gjester

Skrevet 15 July 2012 - 08:31

har hatt min xl7 varebil i 4år nå og er storfornøyd med bilen!
aldri noe trøbbel og kommer frem over alt.
skal bytte ut min nå,men det er kun pga av behovet for 5seter.
motoren er nok noe treg,men ikke sånn at du tenker så mye over det.
alt i alt en knallbil!
må gjerne kjøpe min ;)

Svar