Noen med MC-Boble- eller har peiling på tur MC? LES!
#1 Gjest_Marius_*
Skrevet 09 July 2012 - 11:42
Til dere på Broom som lusker rundt og ser på forumet! Jeg lurer på om dere her har en RØD BOBLE (gml. type). Helst en uten deskbord foran.
Noen med en MELLOM TUNG MC SOM KAN SKRUES OPP TIL TUNG? (34 hk - som kan skrues opp) ( tur sykkel )
- Til dere som kjører motorsykkel eller har god peiling. Hvilken merker bør eg holde meg unna ? Skal ha en tour sykkel! Noen spessielle som eg burde se på? Noen som eg burde holde meg unna?
På forhånd takk! Å alle svar taes imot med stor takk!
#2 Gjest_volvo:)_*
Skrevet 10 July 2012 - 02:37
Kan dessverre ikke hjelpe deg med bobla, men mc derimot!
Skjønner ikke helt hva du mener med mellomtung som skal skrus opp til tung, kanskje like greit og kjøpe tung, kjøpe strupesett og heller oppgrader når du blir 20-21år.
Vet heller ikke hvor mye du skal bruke, eller kan bruke. Så jeg setter streken ved 50,000kr.
Kawasaki ZZR 600 Glimrende sykkel, lite feil, gode kjøre egenskaper og lite feil.
Yamaha FZS 600 Glimrende sykkel, lite feil, gode kjøre egenskaper og lite feil.
Honda CB 600 Hornet Råtøff sykkel!
Sjekk disse på finn.no og les om de på tester og forum!
Håper du finner en fin boble!
#3 Gjest_Roar_*
Skrevet 10 July 2012 - 07:57
Vanskelig å si noen merker du bør holde deg unna når det gjelder mc.Men de japanske er mest driftsikre. Selv om alle merker har noen modeller som er bedre enn andre. Du nevner ikke hvilken type sykkel du er ute etter, derfor vanskelig å gi råd.
#4 Gjest_Marius_*
Skrevet 10 July 2012 - 09:51
Det eg mener med skru opp er altså. På Finn.no ser eg en del som allerde er gjort til mellomtung men som kan skrues opp 50 HK. Ja mente og sette en pris på rundt 60.000 som max!
Roar. Jeg skrev at eg er ute etter en tur sykkel. Samme kass egentlig. Så lenge den e godt egnet til turer.
#5 Gjest_volvo:)_*
Skrevet 11 July 2012 - 07:05
Marius skrev 10 July 2012 - 09:51:
Det eg mener med skru opp er altså. På Finn.no ser eg en del som allerde er gjort til mellomtung men som kan skrues opp 50 HK. Ja mente og sette en pris på rundt 60.000 som max!
Roar. Jeg skrev at eg er ute etter en tur sykkel. Samme kass egentlig. Så lenge den e godt egnet til turer.
Gå på mc-forum.no der kan lese og legge in spørsmål!
#6 Gjest_Olav_*
Skrevet 13 July 2012 - 07:50
Marius skrev 09 July 2012 - 11:42:
Til dere på Broom som lusker rundt og ser på forumet! Jeg lurer på om dere her har en RØD BOBLE (gml. type). Helst en uten deskbord foran.
Noen med en MELLOM TUNG MC SOM KAN SKRUES OPP TIL TUNG? (34 hk - som kan skrues opp) ( tur sykkel )
- Til dere som kjører motorsykkel eller har god peiling. Hvilken merker bør eg holde meg unna ? Skal ha en tour sykkel! Noen spessielle som eg burde se på? Noen som eg burde holde meg unna?
På forhånd takk! Å alle svar taes imot med stor takk!
Når det gjelder MC til tur anbefaler jeg heller Suzuki V-strom 650 eller Kawasaki Versys 650.
Med disse følger ofte orginale pakkvesker/kofferter.
I tillegg sitter du oppreist, og har et helt annet utsyn over trafikk eller verden for den saks skyld.
I det lange løp mye mer trygt, sikkert og komfortabelt.
I tillegg har disse syklene motorer der du umiddelbart får kraften ved gass. En 4-sylindret 600 rekkemotor med 100hk blir totalt frakjørt av f.eks Kawasaki Versys på svingete vei. På grunn av fantastiske kjøreegenskaper, og en motor som lar deg suse av sted mens førere med 4-syl rekkemotor sitter og leter med gearet etter hester de aldri finner før de må bremse for neste sving.
Jeg har erfart dette mange ganger, har eid mange store sykler, men aldri hatt det så gøy som på nettopp en Versys 650. I England var den mest solgte sykkel et år, og den er populær i utlandet.
I Norge er den av grunner jeg ikke forstår heller ukjent. Derfor får du den langt under reell verdi som brukt; med 34 hk eller 63.