Forum

Gå til innhold

"revers" problemer med volvo v40 2004modell

2 replies to this topic

#1 Gjest_espen_*

Gjest_espen_*
  • Gjester

Skrevet 09 July 2012 - 07:22

Hei. jeg har netopp kjøpt en volvo v40 2004 1.6l den er gått ca 95555. men innimellom når jeg skal rygge og setter bilen i revers "skyter" turtallet til værs, akkuratt som jeg holder gassen inne, noe jeg ikke gjør.

jeg må holde bremsen inne for at turtallet går ned.

noen som vet hva som kan være gale?

#2 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 12 July 2012 - 01:20

Hvis  det   er  automat   kan   kassen  ha  en  feil  ,siden  dette  skjer  kun  i  revers   det  var   første  jeg  tenkte  på  når  du nevnte  det   kun  oppstod   under  rygging.
er  det  manuell kasse  du  har  så kan jo det  være noe med  clutchen , eller   rett  å slett   feil  med   drev  eller   kobling  tilhørende  denne kasse
tomgangs  regulatoren   kan  jo  henge  seg  opp  ,men   siden   det  kun  skjer  ved  rygging  virker  det  også   svært  rart ..  kan  også  være  en   gas vire   eller  lign  som henger  seg  opp  og  som  kun   hender   når  du  rygger  pga  feil   ved  tilhørende  deler..

#3 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 12 July 2012 - 01:23

Vis innleggGjest skrev 12 July 2012 - 01:20:

Hvis  det   er  automat   kan   kassen  ha  en  feil  ,siden  dette  skjer  kun  i  revers   det  var   første  jeg  tenkte  på  når  du nevnte  det   kun  oppstod   under  rygging.
er  det  manuell kasse  du  har  så kan jo det  være noe med  clutchen , eller   rett  å slett   feil  med   drev  eller   kobling  tilhørende  denne kasse
tomgangs  regulatoren   kan  jo  henge  seg  opp  ,men   siden   det  kun  skjer  ved  rygging  virker  det  også   svært  rart ..  kan  også  være  en   gas vire   eller  lign  som henger  seg  opp  og  som  kun   hender   når  du  rygger  pga  feil   ved  tilhørende  deler..

luft  lekkasje  s om   kun  kommer  ved   rygging kan  det  og  være   da luft  bidrar  med  forøket  turtall..   snodig  feil :huh:

Svar