Hei. jeg har netopp kjøpt en volvo v40 2004 1.6l den er gått ca 95555. men innimellom når jeg skal rygge og setter bilen i revers "skyter" turtallet til værs, akkuratt som jeg holder gassen inne, noe jeg ikke gjør.
jeg må holde bremsen inne for at turtallet går ned.
noen som vet hva som kan være gale?
"revers" problemer med volvo v40 2004modell
Started by
Gjest_espen_*
, Jul 09 2012 07:22
2 replies to this topic
#2 Gjest_Gjest_*
Skrevet 12 July 2012 - 01:20
Hvis det er automat kan kassen ha en feil ,siden dette skjer kun i revers det var første jeg tenkte på når du nevnte det kun oppstod under rygging.
er det manuell kasse du har så kan jo det være noe med clutchen , eller rett å slett feil med drev eller kobling tilhørende denne kasse
tomgangs regulatoren kan jo henge seg opp ,men siden det kun skjer ved rygging virker det også svært rart .. kan også være en gas vire eller lign som henger seg opp og som kun hender når du rygger pga feil ved tilhørende deler..
er det manuell kasse du har så kan jo det være noe med clutchen , eller rett å slett feil med drev eller kobling tilhørende denne kasse
tomgangs regulatoren kan jo henge seg opp ,men siden det kun skjer ved rygging virker det også svært rart .. kan også være en gas vire eller lign som henger seg opp og som kun hender når du rygger pga feil ved tilhørende deler..
#3 Gjest_Gjest_*
Skrevet 12 July 2012 - 01:23
Gjest skrev 12 July 2012 - 01:20:
Hvis det er automat kan kassen ha en feil ,siden dette skjer kun i revers det var første jeg tenkte på når du nevnte det kun oppstod under rygging.
luft lekkasje s om kun kommer ved rygging kan det og være da luft bidrar med forøket turtall.. snodig feil