Forum

Gå til innhold

Kjøp av Nissan X-trail, søker erfaringer.

10 replies to this topic

#1 Gjest_x-trailen_*

Gjest_x-trailen_*
  • Gjester

Skrevet 03 July 2012 - 01:21

Hei

Noen her som kan si litt om Nissan X-trail med 2,2 dci motor 136 hk colombia utgave? Biler er fra 2006 og har gått ca 90000km. Ser pen og velholdt ut, kjører greitt. Vurderer å kjøpe. Noe spesielt jeg må vere på vakt overfor??

#2 Gjest_Volvo Martin_*

Gjest_Volvo Martin_*
  • Gjester

Skrevet 03 July 2012 - 04:43

Du bør være obs på intercoolere som lekker olje, rust i hjulbuer og ofte i stolpene mellom vinduene. Ellers har de en motor som høres helt forferdelig ut, en voldsom kvining og knatring.

#3 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 03 July 2012 - 06:45

Vis innleggx-trailen skrev 03 July 2012 - 01:21:

Hei

Noen her som kan si litt om Nissan X-trail med 2,2 dci motor 136 hk colombia utgave? Biler er fra 2006 og har gått ca 90000km. Ser pen og velholdt ut, kjører greitt. Vurderer å kjøpe. Noe spesielt jeg må vere på vakt overfor??
Intriøret ser fantastisk billig ut. Rust som allerede er nevnt.

#4 Gjest_Nils_*

Gjest_Nils_*
  • Gjester

Skrevet 03 July 2012 - 09:55

Vi hadde en 02 modell 114 hk. Altså modellen før faceliften som du ser på. Motor har en særegen lyd ja, men den var ikke så forferdelig som det andre beskrive her. I vanlig fart hører du ikke mye til motoren. Gamle pumpedysemotorer fra *** høres mye værre ut.

Interiøret er veldig praktisk og bra utformet. Plastkvaliteten bryr jeg meg ikke om. Sitter ikke å tar på dashbordet hele tiden. Rattet er godt å holde i og girene er fint avstemt. Hadde litt trøbbel med å få den i 1.gir og revers når girolja var kald.

Rust må man se etter. Spesielt på bremsekalippere og skiver og under dørtersklene. Pakningene på dørene ligger å gnisser av lakken der, en stor designglipp fra Nissan egentlig.
Se etter lekkasje fra oljeslanger og turboslanger.

Sjekk om den har fått byttet strammer på registerkjede, og fyllerør til bensintanken og stabilisatorstag oppheng/foringer bak. Dette var ting som vi fikk innkalling på som var en feil på alle X-Trail.
Sjekk om svinghjul og clutch er blitt byttet. Dette er en svakhet på X-trail som nermer seg 200.000km og som koster 30.000kr og få byttet.
Bremser ble fort slipp ut. Jeg byttet kalippere på hele bilen 2 ganger (16.000kr) og skiver og klosser i "ett sett"

Ellers er bilen enkel og grei på japansk vis. Føler bilen har rett størrelse og ikke hakket for liten som de fleste soft-suv`er og crossovere er. Rette sider gir god oversikt. God bil å dra henger med.

#5 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 04 July 2012 - 07:22

Hei.

Jeg hadde en 04 mod og må si meg enig i de andre komentarene her, men du skal huske på en ting hvis du skal trekke henger med litt vekt. 1 gear er høyt og kjøre igang i bakker med vekt er ikke bare greit!

#6 Gjest_inc_*

Gjest_inc_*
  • Gjester

Skrevet 05 July 2012 - 08:40

Dette er jo også en bil som ble levert fra forhandler med sotede sidevinduer forran.. Ikke lovlig. De fleste av dem har vel fått skrellet dette av etter en kjip overraskelse på første eu-kontroll..

#7 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 05 July 2012 - 08:50

Vis innleggx-trailen skrev 03 July 2012 - 01:21:

Hei

Hei

Jeg var den lykkelige eier av akkurat den modellen du spør om.Hadde aldri noen problemer og kom seg frem overalt.Hadde den fra 2006 til 2011,hadde da gått 105.000.

#8 Gjest_George_*

Gjest_George_*
  • Gjester

Skrevet 06 July 2012 - 08:52

Du må ikke finne på å kjøpe X-Trail. Jeg hadde en 2005 modell 2,2 dci sport som firmabil fra 2005 til 2009. Makan til mandagsbil skal du lete lenge etter. Tror jeg hadde leiebil mer enn jeg hadde x-trailen. Inn og ut fra verksted, og krangling mellom forhandler og importør på hvem som skulle ta regningen. Jeg har nå en 09 Outlander som jeg har vært superfornøyd med. Denne byttes inn i en ny Outlander i 2013.

#9 Gjest_Ps_*

Gjest_Ps_*
  • Gjester

Skrevet 06 July 2012 - 09:29

2004 mod har ikke esp som standar. Hadde selv en 2004 som æ kjøpte ny med esp,hadde den i 3 år å kjørte over 100.000 eneste tullet som var med den var intercooleren,men det gikk på garatien.
Sant det med hvinende motor men det er i under 50km-t.grei i forbruk er 2,2 dci å

#10 Gjest_Lasse_*

Gjest_Lasse_*
  • Gjester

Skrevet 06 July 2012 - 09:56

Vis innleggGeorge skrev 06 July 2012 - 08:52:

Du må ikke finne på å kjøpe X-Trail. Jeg hadde en 2005 modell 2,2 dci sport som firmabil fra 2005 til 2009. Makan til mandagsbil skal du lete lenge etter. Tror jeg hadde leiebil mer enn jeg hadde x-trailen. Inn og ut fra verksted, og krangling mellom forhandler og importør på hvem som skulle ta regningen. Jeg har nå en 09 Outlander som jeg har vært superfornøyd med. Denne byttes inn i en ny Outlander i 2013.

Kan jo være at du faktisk fikk deg en mandagsbil også?

Hadde en 2005 i familien fra den var ny til 2010. Bilen funkerte uten problemer hele perioden, og ble solgt v/ ca 100000km. Fikk utbedret IC på garanti. En ting som er verdt og merke seg er at servicene er grisebillig på disse.

Synes også disse er mye bedre å kjøre enn eks. Rav4 fra samme periode. X-trailen føles stor og trygg å kjøre. Anbefaler kjøp!

#11 Gjest_X-Trail guru_*

Gjest_X-Trail guru_*
  • Gjester

Skrevet 06 July 2012 - 12:41

Fantastisk god bil,intercooler var ikke problem på 2006 mod,svinghjul og clutch er ikke dårlig på disse bilene.De som ødelegger dette burde heller kjøpt en bil med lav gir.Bilen har god fremkommelighet og fantastisk å trekke campingvogn.Bililge servicer.
Hilsen en som har sin 3 X-trail.

Svar