Forum

Gå til innhold

Mazda 6

11 replies to this topic

#1 Gjest_OleB_*

Gjest_OleB_*
  • Gjester

Skrevet 28 June 2012 - 08:15

Tenker å kjøpe meg ny bil å synes at Mazda 6 ser stilig ut. Er det noen her som vil anbefale/ikke anbefale en slik? Har ikke råd til den modellen som kom sist. så må gå for en av de første modellen!

er det noe spessielt en bør vite om disse? Har hørt at denne er mye lik Ford Mondeo, men det ville ikke selgeren på Mazda snakke så mye om. Hva er det som er likt?

#2 Gjest_Anders_*

Gjest_Anders_*
  • Gjester

Skrevet 28 June 2012 - 08:35

Vurderte selv en av siste generasjon, men slo det fra meg pga rustptoblemer og dekkstøy. Ellers tror jeg dette er gode biler.

#3 Gjest_Halvor_*

Gjest_Halvor_*
  • Gjester

Skrevet 28 June 2012 - 09:04

Hei jeg hadde en mazda 6, 05 modell med 2 liters bensin og automat.
Bilen er god å kjøre og interiøret var forholdsvis spenstig til Mazda å være. (dog mye hardplast)
Må si jeg likte bilen veldig godt, og kan trygt anbefale deg en mazda 6.
Finn et eksemplar med ingen eller lite rust. En bil som har fått ekstra rusbeskyttelsesbehandling vil nok være å foretrekke. Selv opplevde jeg å få noe rust nederst på dørene og litt nederst på bakluka, ikke mye, men likevel må jo slikt tas før det sprer seg.

Nyeste versjon av Mazda 6 er jo selvsagt en mye bedre bil enn forgjengeren, men er jo tilsvarende dyrere i anskaffelse.

#4 Gjest_olle_*

Gjest_olle_*
  • Gjester

Skrevet 29 June 2012 - 11:08

Ta en titt på Kia ceed undervurdert av de fleste, da får man en bil med alt av utstyr og en garanti på hele 7 år.

#5 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 01 July 2012 - 09:25

Hele bilen er egentlig helt lik som Mondeo. Men mazda bruker egne hjuloppheng pluss Litt annet. Motorene er også de samme. Mange fine biler av disse. Lett å finne nesten nylakkerte biler da rustproblemene ble tatt på alvor av Mazda på lik linje med Ford og mondeo og reparert på garanti . Så lenge bilen har holdt servicer på merkeverksted har bilen 12 års garanti på den type rust som er problemet. (ford har i allefall 12 år). Bilen har mye mer hjulstøy enn Mondeo og mye slappere kjøreegenskaper. Men hadde ganske mye standard utstyr fra billigste model. Har mye de samme feilene som Mondeo da mye er likt! Bakbremser/håndbrems, rust og på 1.8 l motorene forekommer av og til stort oljeforbruk. Ville satset på en 2.0 bensin med automat. Prøv eventuelt Mondeo av samme årsmodell og se hva du liker best.

#6 Gjest_Kjell Arne_*

Gjest_Kjell Arne_*
  • Gjester

Skrevet 02 July 2012 - 04:37

Styr unna, i overkant for mye problemer med rust på Mazda

#7 Gjest_Hans E._*

Gjest_Hans E._*
  • Gjester

Skrevet 02 July 2012 - 06:33

Mazda er en driftsikker bil !

#8 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 02 July 2012 - 07:33

Gå for facekift (2006/07)

#9 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 02 July 2012 - 07:37

Må gå imot strømmen og anbefale Renault Laguna 3. Ekstremt undervurdert bil, som har slått bl.a. Mazda 6, Toyota Avensis og VW Passat i feilfrihetsstatistikken DEKRA report 2012. Bedre i forhold til snittet jo lenger den går. Bra resultater også i andre kvalitetsstatistikker som ADAC og TUV. Rustbeskyttelse, komfort og sikkerhet i et annet solsystem enn Mazda 6 og Mondeo fra den tiden.
God og gjerrig dieselmotor.

Takket være ryktet fra tidligere generasjoners Laguna kan man få en bra utstyrt 2008modell med 50 000km til 150 000, 3 års bruktbilgaranti i tillegg. Bedre kjøp til 150 000,- er rett og slett veldig vanskelig å finne.

#10 Gjest_Anders_*

Gjest_Anders_*
  • Gjester

Skrevet 02 July 2012 - 09:22

Vis innleggGjest skrev 02 July 2012 - 07:37:

Må gå imot strømmen og anbefale Renault Laguna 3. Ekstremt undervurdert bil, som har slått bl.a. Mazda 6, Toyota Avensis og VW Passat i feilfrihetsstatistikken DEKRA report 2012. Bedre i forhold til snittet jo lenger den går. Bra resultater også i andre kvalitetsstatistikker som ADAC og TUV. Rustbeskyttelse, komfort og sikkerhet i et annet solsystem enn Mazda 6 og Mondeo fra den tiden.
God og gjerrig dieselmotor.

Takket være ryktet fra tidligere generasjoners Laguna kan man få en bra utstyrt 2008modell med 50 000km til 150 000, 3 års bruktbilgaranti i tillegg. Bedre kjøp til 150 000,- er rett og slett veldig vanskelig å finne.

Bare synd de er mindre, om vi snakker familibil, og i tilegg ser mazdaen mye bedre ut. Personlig tror jeg mazda er mer driftsikre over tid, men det blir bare synsing. Har ikke hatt en selv.

#11 Gjest_gjest_*

Gjest_gjest_*
  • Gjester

Skrevet 03 July 2012 - 07:37

Laguna 3 er ikke mindre enn Mazda 6. Designet er smak og behag. Mange liker Laguna3. Foreløpig tyder tester og statistikker på at Laguna 3 har en kvalitet som matcher de beste japanske og vel så det. Laguna 2 hadde aldri gode resultater, heller ikke etter kort tid. Dyre rustbehandlinger koster også flesk, det slipper man på Laguna.

#12 Gjest_TA_*

Gjest_TA_*
  • Gjester

Skrevet 04 August 2012 - 08:55

Jeg har Mazda 6 08 modell (Nye modellen) 2.0 D. Er veimeldinger fornøyd med den bilen. Veldig god motor og gode kjøreegenskaper. Har ikke hatt noe problemer med den med unntak av litt kluss med en nøkkel. Ingen rust.

Jeg kommer nok til å kjøpe ny Mazda 6 i 2013 når den nye har kommet.

Svar