Forum

Gå til innhold

Citroen 2CV eller Fiat 500 (gammel type)?

2CV Citroen Fiat 500

4 replies to this topic

#1 Gjest_En person_*

Gjest_En person_*
  • Gjester

Skrevet 22 June 2012 - 05:17

Hei folkens! :D

Har nettopp fått lappen og da skal det kjøpes bil! :D
Jeg er en person som ikke vil ha en vanlig bil som mange andre har.
Har lyst på en litt eldre liten bil som folk legger merke til (ja, jeg er litt oppmerksomhetssyk). Og da har jeg sett på disse to bilene som står på overskriften og vet ikke hvem jeg skal velge :wacko:  Hvem skal jeg velge?

#2 Gjest_kimar_*

Gjest_kimar_*
  • Gjester

Skrevet 22 June 2012 - 11:02

Beklager og måte si det men vis du tenker å bruke en av disse som bruksbil hele året så burde du heller kjøpe nyere bil.Grunnen for dette er at du burde kunne skru og ha tilgang til varm garasje.
Og en bil som er så gammel er ikke pålitilg lengre. Gamle biler kan selv følgelig vis gjøres pålitlige men da kreves det en resturereing av all det tekniske. Og så er det at disse bilene er det ikke mange ien av så du må ta vare på bilen uansett om du vil eller ikke. Og så er det det største problemet nemlig salt suppa om vinteren tar fort knekken på en slik bil så det anbefales ikke.
Men som sommer/kose bil så er disse helt geniale jeg ville valgt 2cv pga at jeg liker den bedre og at den er mer praktisk. Det største problemet med 2cv er ramma så den må sjekkes nøye for den ruster inenifra og ut som ramme knek som resultat. Vis du er inntresert i 2cv så les på forumet til norsk 2cv klubb der står det alt du trenger å vite. Håper at dette var til hjelp.

#3 Gjest_kimar_*

Gjest_kimar_*
  • Gjester

Skrevet 22 June 2012 - 11:14

Vil også legge til at disse bilene krever mye mer vedlikehold en en moderne bil. Så vis du ikke kan gjøre dette selv og må sette den på verksted til 1000kr timen så blir det veldig dyrt.
Håper ikke at jeg har helt ødelagt dagen din:)
Det fines nyere biler som også vekker mye oppmerksomhet så tror det er et lurere valg som bruksbil.

#4 Gjest_En person_*

Gjest_En person_*
  • Gjester

Skrevet 23 June 2012 - 03:09

Har du noen eksempler på hvilke biler det kan være?

#5 Gjest_En person_*

Gjest_En person_*
  • Gjester

Skrevet 23 June 2012 - 03:18

Neida dagen er ikke ødelagt ;) men jeg har sjekka litt og har funnet et sted der de selger deler til 2CV så det er ikke noe problem og jeg mekka litt bil før og kjenner en del andre som kan en del om bil så jeg får sikkert litt hjelp til en billig penge men takk for infoen da :)

Svar