Forum

Gå til innhold

Sprek førstebil

15 replies to this topic

#1 Gjest_Gunnar_*

Gjest_Gunnar_*
  • Gjester

Skrevet 19 June 2012 - 08:30

Har begynt å se etter bil, men klarer ikke helt å finne noen favoritter enda. Har lyst på en sprek bil som gjør 0-100 på rundt 8 sek, men samtidig har en solid akkselerasjon etter dette også.

Har sett litt på mitsubishi galant, honda prelude, toyota celica osv. Har også sett litt på Honda accord 1.8 vtec som jeg synes er veldig tøffe biler, men synes ikke de er noe voldsomt spreke. Toyota mr2 har jeg utelukket pga. kun 2 seter.

*** biler med 1.8t blir litt i dyreste laget hvis jeg skal finne en bil som er godt vedlikeholdt og ikke ungdomskjørt.

Setter streken på rundt 60 000,- kr. Skal være pent kjørt!
Er ute etter anbefalinger på andre biler, men også om dere har noe å tilføye om disse bilene jeg har listet.

Har også sett litt på mazda 323f 2.0 v6, synes den har en forholdsvis bra 0-100 tid, men har ikke sett så mye på akkselerasjonen etter 100. Er dette bra biler?

Manuell girkasse er viktig! Vil helst ha en 2liters motor, +-

#2 Gjest_Gunnar_*

Gjest_Gunnar_*
  • Gjester

Skrevet 19 June 2012 - 08:31

V A G ble sensurert. mener altså audi a3/a4 osv med 1.8t

#3 Gjest_turbo_*

Gjest_turbo_*
  • Gjester

Skrevet 19 June 2012 - 11:55

Saab 9000 2.0 turbo!!

#4 Gjest_S A Vikesdal._*

Gjest_S A Vikesdal._*
  • Gjester

Skrevet 20 June 2012 - 06:49

Denne er rask.
Og forsikringsselskapet kommer til å være glad når du har betalt regningen.
http://www.finn.no/f...nnkode=35599935

#5 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 20 June 2012 - 10:09

Veit om noen som skal selge en A4 nå, men det er med 2.6 v6 da, 150 hk.

#6 Gjest_Gunnar_*

Gjest_Gunnar_*
  • Gjester

Skrevet 20 June 2012 - 10:54

I tillegg bør det jo også være pålitelige biler, ikke noe som må skrus på hele tiden.

Takk på forhånd

#7 Gjest_gjest 28_*

Gjest_gjest 28_*
  • Gjester

Skrevet 20 June 2012 - 11:04

Husker selv at jeg skulle ha en sprek ungdomsbil for ett par år siden... Da kjøpte jeg en E36 BMW 318is 1993mod. 1,8liter motor med 140hk. sykt morsom bil som lå godt på veien og gikk helt greit! :D det hadde aldri vert noen problemer med bilen, selv etter drøye 392.000!

denne har t.o.m fullt servicehefte!
http://www.finn.no/f...nnkode=35469011

kan anbefales hvis du vil ha en problemfri førstebil uten masse tull!  :)

#8 Gjest_Opelmannen_*

Gjest_Opelmannen_*
  • Gjester

Skrevet 20 June 2012 - 12:41

BMW 523i E39
http://www.finn.no/f...nnkode=35469917
Solide biler med god motor som går meget bra! 0-100 på 8.3 tror jeg det var og fortsetter å dra helt opp til toppfarten som ligger på ca 230. på blandet kjøring går den på 0.8 liter mila.  Anbefales sterkt!!! :)

#9 Gjest_Jimmy_*

Gjest_Jimmy_*
  • Gjester

Skrevet 20 June 2012 - 01:14

Morsomme krav du har!!!!!

0-100 km/t på 8 sek og skal være pent kjørt!!!!

-Jada , julenissen bor på Nordpolen og kommer til alle snille barn.

-Tror du du finner en idealist som kjøper en sprek variant av bil , og kjører den forsiktig , av ideologiske grunner , og selger den med større verditap for at en ungdomsråner skal få en artig og sprek og problemfri bil??????

-Hvis du må ut fra din næreste familie som ikke har handlet bil en generasjon i forkant , så glem det!!!!
-De som kjøper muskler gjør det for å vise dem!!!!

-Hvorfor denne fokus på aksellerasjon ??? skal den brukes til Dragrace???
-Prøver du å finne en "Dragqueen"????

-Jeg tror ikke du skjønner virkeligheten!!!!!!!!!!!

Biler er transportmidler for transport mellom A og B.

Biler er alltid en utgiftspost!

Biler som er gamle , men har en sprek motor er svinkjørt!

-Å FINNE EN SPREK GAMMEL BRUKTBIL SOM IKKE ER SVINKJØRT , ER SOM Å VINNE I LOTTO!!!!

Biler kan være tøffe , men kreve mange dyre reperasjoner , eller OK , og kjøre og kjøre til de hugges opp!!! Hvorfor kjøpe et glis med reperasjonsutgifter når man har så lite penger tiul disposisjon som du skisserer , og derfor få ekstra reperasjonsutgifter som en følge?????

-Kjøp heller en kjedeligere japaner , eid av godt voksne , hvor servicer er fulgt , og svinkjøring er ikkeeksisterende! Da har du bil å øve deg i , høste ærfaringer og nesten kollisjoner , og ikke minst , du kan spare penger til en grommere nr.2 bil , istedet for å bruke mye penger på å holde et svinkjørt førstebilslavbudsjettsprosjekt kjørende!!!!!!!!!!!!

Lykke til

#10 Gjest_Gunnar_*

Gjest_Gunnar_*
  • Gjester

Skrevet 20 June 2012 - 01:30

Dette er kun cirka-verdier. Å finne en bil som gjør 0-100 på 8-9sek og er pent kjørt er ikke noe problem det. Å si at dette er som å vinne i lotto er det dummeste jeg har hørt.

Det er ikke slik at personer som behandler bilene sine pent har trege kjipe biler. Vet ikke hvordan du ser for deg virkeligheten, men skal være mulig å finne en bil med 130-150hk i, uten at den er svinekjørt.

Greit om dere holder dere seriøse, og faktisk svarer saklig på tråden min, istedet for å skrive mye som ikke er til hjelp i det hele tatt.

MEN, du har jo selvfølgelig et poeng. Er det en sprek bil, er det STØRRE sjangs for at den er svinekjørt, men det betyr ikke at alle er det.

#11 Gjest_joakim_*

Gjest_joakim_*
  • Gjester

Skrevet 20 June 2012 - 05:30

Har du sett på forsikrings kalkulatorene? En 2000 A3 18,t koster 60.000 i året for en 18åring i nemi foriskring Trygg vil ikke gi deg forsikring engang og storebrand skal ha 56000. Toyota MR2 1990 modell koster ca 37.000 å forsikre i Storebrand. Alle prisene er forsikring på deg og med 8000 km.

Så mitt tips er å kjøpe en Golf3 1,8. Men selv denne koster 27.000 med 8000 km på deg i Storebrand.

#12 Gjest_gjest_*

Gjest_gjest_*
  • Gjester

Skrevet 20 June 2012 - 05:34

vil du ha billige raske biler(0-100), som attpåti er pent kjørte kan eg anbefale amerikanere eller større tyskere...men dog må du i de fleste tilfellene klare deg med automat og hyppige bensinstasjonbesøk.....de bilene du har ramset opp er utmerkede alternativ og vil nok by på morro som første bil :)

#13 Gjest_Klamp_*

Gjest_Klamp_*
  • Gjester

Skrevet 20 June 2012 - 07:19

Toyota!

#14 Gjest_Sebbe_*

Gjest_Sebbe_*
  • Gjester

Skrevet 22 June 2012 - 11:10

ikke kjøp 323 med v6, bare drit.

og det koster ikke 37000 i året å forsikre en mr2. man må bare bruke hue litt. jeg hadde en Mr2 1990 gti for 3 dager siden. jeg betalte 3500 i ÅRET på den. vardia forsikring avdeling nordnorge. (jeg er 18år og bilen stod på min far med bruker under 23 år, kun ansvarsforsikring.

hva er vitsen med rask bile med fwd i den prisklassen? hva skal du bruke en prelude (som egentlig er drit stygg) med 0-100 på 8 sek til? spar litt penger du eller kjøp deg noe kjedelig drit som de fleste av oss andre.

#15 Gjest_En fyr 1988_*

Gjest_En fyr 1988_*
  • Gjester

Skrevet 22 June 2012 - 01:22

60 000 er ikke mye om du skal ha en rask og flott bil.

Men her er 2 ideer (den andre er litt over budsjettet ditt men du kan sikkert vente og spare mer penger).

http://www.finn.no/f...nnkode=35469863

og

http://www.finn.no/f...nnkode=35624489

Det er heller sikkert ikke forbudt å prute på prisen. Ellers som ovenforstående har skrevet forsikr bilen på foreldrene dersom du har egenkapital til hele kjøpet (hvis du må ta lån i ditt navn så må forsikringen og eierskapet på bilen også være i ditt navn desverre).

#16 Gjest_steinar_*

Gjest_steinar_*
  • Gjester

Skrevet 27 June 2012 - 03:24

Vis innleggEn fyr 1988 skrev 22 June 2012 - 01:22:

60 000 er ikke mye om du skal ha en rask og flott bil.

Men her er 2 ideer (den andre er litt over budsjettet ditt men du kan sikkert vente og spare mer penger).

http://www.finn.no/f...nnkode=35469863

og

http://www.finn.no/f...nnkode=35624489

Det er heller sikkert ikke forbudt å prute på prisen. Ellers som ovenforstående har skrevet forsikr bilen på foreldrene dersom du har egenkapital til hele kjøpet (hvis du må ta lån i ditt navn så må forsikringen og eierskapet på bilen også være i ditt navn desverre).

---
kan være en fordel og kanskje ha litt penger til drivstoff også? disse bilene drikker jo faktisk en hel del bensin mtp att det faktisk er en 12'er i 750'en og en 8'er i mb'en, i tilleg var de kjørt ganske langt. greit nok mercedes-benz holder en god stund, skal ikke nekte for det! men bmw'en er jeg litt mer usikker på.
-Steinar.

Svar