Forum

Gå til innhold

i40 VS 508

22 replies to this topic

#1 Gjest_Anders_*

Gjest_Anders_*
  • Gjester

Skrevet 13 June 2012 - 06:04

Nå ser det ut så det kan bli nybil på meg, og i den forbindelse har jeg kutta alternativene ned til disse to. Jeg har kjørt begge, og begge har sine positive og negative sider. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken bil jeg foretrekker utsenemessig da begge ser flotte ut, spesielt i hvit perlemor med sort glasstak. Innvendig trekker i40 det lengste strået, men jeg må ha meg en tur til med begge før jeg bestemmer meg. Sugen på allure og premium, men det er ett spørsmål om peng. 508 har glasstak i alle versjoner, mens i40 kun har det i premium.

Noen som har erfaringer med bilene?

Jeg har hørt at i40 sliter med lyktene, og vibrasjoner/støy. 508 har jeg ikke hørt så mye om igrunnen.

Jeg vil ha stasjonsvogn, og trenger mye plass i baksetet. Det er vel i40 som har størst plass?

#2 Gjest_BjarneB_*

Gjest_BjarneB_*
  • Gjester

Skrevet 13 June 2012 - 06:38

Det har vært lite problemer med 508 totalt sett, noen har opplevd litt knirking fra forhjulsopphenget. Men fom April 12 produksjon har alle utgaver fått samme forstilling som GT hadde tidligere, dvs med doble bærebroer og mindre styrevinkel for å eliminere sporing.

Det du har hørt om I40 stemmer, det blir brudd i ledninger inne i lykta, og vet at mange klager på svake lys i tillegg. Ellers vet jeg lite om bilen, bortsett fra at den ser bra ut

#3 Gjest_Anders_*

Gjest_Anders_*
  • Gjester

Skrevet 13 June 2012 - 06:52

Vis innleggBjarneB skrev 13 June 2012 - 06:38:

Det har vært lite problemer med 508 totalt sett, noen har opplevd litt knirking fra forhjulsopphenget. Men fom April 12 produksjon har alle utgaver fått samme forstilling som GT hadde tidligere, dvs med doble bærebroer og mindre styrevinkel for å eliminere sporing.

Det du har hørt om I40 stemmer, det blir brudd i ledninger inne i lykta, og vet at mange klager på svake lys i tillegg. Ellers vet jeg lite om bilen, bortsett fra at den ser bra ut

Her er ett svar ang lampene fra Hyundai-forumet:

Sitat

Det problemet med de adaptive nærlysene har tatt litt tid og det kommer stort sett av att vi nå venter på generasjon 3 lamper. Generasjon 2 som skulle være problemløseren viste seg og være like svake på det punktet dessverre. Dette har da medført til imellomtiden att enda flere biler har fått problemer med dette og ventelista på nye lamper har blitt lengre. Det er mange biler og det tar litt tid før de får produsert nok lamper. Har forøvrig montert siste versjon lamper på en bil og den virker som den skal nå. Må dessverre ha litt tålmodighet her.

#4 Gjest_Jimmy_*

Gjest_Jimmy_*
  • Gjester

Skrevet 13 June 2012 - 10:05

Har du vurdert / prøvekjørt Toyota prius eller Toyota Prius + Seven ???

-Der får du lekker bil med super kvalitet og masser av utstyr og sikkerhetsutstyr!!!!

-Velger du Premium får du LED Hovedlys og kjørelys med minst 15 års virketid , det blir billigere enn bi-Xenon !!!

CVT-gir som gjør at bilen alltid ligger i riktig effektområde , sliter mindre på motor og gir lavere forbruk!!!

Du betaler ca 100.000 mindre i avgifter på Prius!!! Sammenlign priser i Tyskland på Prius , i40 og 508. Du får veldig mye mer bil for pengene i en Prius , spesielt med norske avgifter!!!

I tillegg til automatisk oppringing av alarmsentral om airbag utløses , adaptiv radar-cruisecontrol,
dekktrykksmåler med indikatorlampe , Solcelleglasstak som driver en pumpe som pumper ut varm luft fra bilen når den har stått i sollys og mye mer.

Toyota har kunder som er veldig fornøyd med bil , selger , verksted og er merkelojal. Hyundai og Peugot sine kunder har ikke vært like fornøyd de siste årene!!!

Det er ikke for sent å snu!!! (Bilvettregel nr.4)

#5 Gjest_Anderd_*

Gjest_Anderd_*
  • Gjester

Skrevet 13 June 2012 - 10:41

Vanlig prius er ingen familiebil, i tillegg ser den ikke særlig elegant ut. Prius pluss er kanskje stor nok, men Toyota frister igrunnen ikke.

#6 Gjest_Skeptikern_*

Gjest_Skeptikern_*
  • Gjester

Skrevet 13 June 2012 - 11:10

Vis innleggJimmy skrev 13 June 2012 - 10:05:

Har du vurdert / prøvekjørt Toyota prius eller Toyota Prius + Seven ???

-Der får du lekker bil med super kvalitet og masser av utstyr og sikkerhetsutstyr!!!!

-Velger du Premium får du LED Hovedlys og kjørelys med minst 15 års virketid , det blir billigere enn bi-Xenon !!!

CVT-gir som gjør at bilen alltid ligger i riktig effektområde , sliter mindre på motor og gir lavere forbruk!!!

Du betaler ca 100.000 mindre i avgifter på Prius!!! Sammenlign priser i Tyskland på Prius , i40 og 508. Du får veldig mye mer bil for pengene i en Prius , spesielt med norske avgifter!!!

I tillegg til automatisk oppringing av alarmsentral om airbag utløses , adaptiv radar-cruisecontrol,
dekktrykksmåler med indikatorlampe , Solcelleglasstak som driver en pumpe som pumper ut varm luft fra bilen når den har stått i sollys og mye mer.

Toyota har kunder som er veldig fornøyd med bil , selger , verksted og er merkelojal. Hyundai og Peugot sine kunder har ikke vært like fornøyd de siste årene!!!

Det er ikke for sent å snu!!! (Bilvettregel nr.4)

Har aldri skjønt poenget med Prius skal jeg være helt ærlig, den eneste fordelen jeg ser med den er at man betaler mindre for avgifter. Det finnes blant annet uttalje artikler og klager på hvordan Toyota skaffer nikkel til batteriene på Prius, bare å søke på "Sudbury, Ontario nickel" og man kan se ødeleggelsene rundt gruva. Samt at de frakter nikkelet derfra over hele jordkloden med båt. Har til og med funnet studier på at det koster miljøet mindre å lage en Hummer H2 som tross alt ikke er en liten bil.

Jeg har også hørt at sikkerheten til passasjerene som kjører Prius er latterlig lav fordi Toyota har gjort bilen så lett som mulig og  skippet mye sikkerhet som man ellers ville ha hatt i en familiebil.

For å svare på 508/i40 så kan jeg ikke si alt for mye om i40'en utenom at den ser bra ut, men når det kommer til 508 kjenner jeg en kamerat som eier en og det er en fantastisk fin og komfortabel bil. Kameraten min har også bra med utstyr på bilen, blant annet xenon som følger styreretning i svinger, skrur seg av automatisk når man møter biler og lignende. Utenom det kan jeg ikke si så mye om kvalitet etc, men men lykke til med bilkjøp!

#7 Gjest_Morten_*

Gjest_Morten_*
  • Gjester

Skrevet 14 June 2012 - 10:06

Jeg har 508 SW selv, allure og det angrer jeg ikke på. Men jeg ville ikke gått for noe annet enn allure, mye på grunn av startknappen. For meg er det verdt 10.000 kr å slippe å lete etter nøkkel hver gang jeg skal inn i bilen og starte den. Komfort er bra, gode lys. (Men f.eks Mercedes har bedre Bi-xenon). Veldig stillegående synes jeg også. Men så klart så er en ikke stillere enn en BMW 5 serie eller Audi A6.

Så skal det sies at jeg synes i40 ser ut som en sammentrykt malle i front. http://fishingforbeg.../11/Catfish.jpg

Lykke til, er helt sikkert gode biler begge to.

#8 Gjest_Anders_*

Gjest_Anders_*
  • Gjester

Skrevet 14 June 2012 - 10:22

Vis innleggMorten skrev 14 June 2012 - 10:06:

Jeg har 508 SW selv, allure og det angrer jeg ikke på. Men jeg ville ikke gått for noe annet enn allure, mye på grunn av startknappen. For meg er det verdt 10.000 kr å slippe å lete etter nøkkel hver gang jeg skal inn i bilen og starte den. Komfort er bra, gode lys. (Men f.eks Mercedes har bedre Bi-xenon). Veldig stillegående synes jeg også. Men så klart så er en ikke stillere enn en BMW 5 serie eller Audi A6.

Så skal det sies at jeg synes i40 ser ut som en sammentrykt malle i front. http://fishingforbeg.../11/Catfish.jpg

Lykke til, er helt sikkert gode biler begge to.

Hehe,syns i40 er stilig jeg da, men 508 ser helt klart mer elegant ut. Har du 112hk? I såfall lurer jeg på om det er nok med 5 gir. Jeg mener å ha lest ett sted at denne motoren burde hatt seks gir.

#9 Gjest_Morten_*

Gjest_Morten_*
  • Gjester

Skrevet 14 June 2012 - 10:41

Vis innleggAnders skrev 14 June 2012 - 10:22:

Hehe,syns i40 er stilig jeg da, men 508 ser helt klart mer elegant ut. Har du 112hk? I såfall lurer jeg på om det er nok med 5 gir. Jeg mener å ha lest ett sted at denne motoren burde hatt seks gir.

Har med EMG og derfor 6 gir 112hk. Det er veldig greit. Var oppe i 160/165 på autobahn i vår og da måtte motoren jobbe en del, så om du skal mye på sånne turer ville jeg ha gått for større motor.

Så vidt jeg har funnet ut av får du ikke billigere bil med automat. Du må lære deg å kjøre med det, de jeg kjører med merker ikke giringa.

#10 Gjest_Roar_*

Gjest_Roar_*
  • Gjester

Skrevet 14 June 2012 - 10:54

6. gear kan være irriterende, fordi du må geare oftere. Det er min erfaring. Har lest mange tester av biler med PSA's 1.6HDi, men kan ikke huske at noen har ønsket seg ett gear til. Tvertimot har den fått god kritikk for god styrke og fleksibilitet. Og økonomi.
Dieselbiler med for lavt turtall på høyeste gear i forhold til norske hastigheter (altså beregnet på hastigheter vi ikke har i Norge), kan få problemer med svinghjulet. Mange biler i dag har dobbelmassesvinghjul, som det har vært endel feil på."Synderen" er kjøring på for lavt turtall, noe som gir mye vibrasjoner. Og drivstoffsparesystemer som anbefaler kjøring på svært lavt turtall.

Personlig ville jeg valgt 508, men i40 er en god konkurrent.

#11 Gjest_pål_*

Gjest_pål_*
  • Gjester

Skrevet 14 June 2012 - 11:57

de er helt på tryne begge 2. kjøp deg heller en ny sofa

#12 Gjest_Aners_*

Gjest_Aners_*
  • Gjester

Skrevet 14 June 2012 - 01:58

Begrunn eller hold kjeft.

#13 Gjest_Ola_*

Gjest_Ola_*
  • Gjester

Skrevet 14 June 2012 - 08:46

Vis innleggAnderd skrev 13 June 2012 - 10:41:

Vanlig prius er ingen familiebil, i tillegg ser den ikke særlig elegant ut. Prius pluss er kanskje stor nok, men Toyota frister igrunnen ikke.

Hold deg langt unna fransk sier jeg bare. Snakker av erfaring.

#14 Gjest_Anders_*

Gjest_Anders_*
  • Gjester

Skrevet 14 June 2012 - 09:01

Vis innleggOla skrev 14 June 2012 - 08:46:

Tja...Vi har hatt en del i familien og min farfar kjørte peugeot hele livet. Jeg har ikke hatt inntrykk av at peugeot er verre enn andre, men Toyota, Mazda og Honda ville nok vært de smarteste valgene med tanke på kvalitet, men utsenede teller mer. En har jo garanti også.

#15 Gjest_BjarneB_*

Gjest_BjarneB_*
  • Gjester

Skrevet 14 June 2012 - 09:24

Vis innleggOla skrev 14 June 2012 - 08:46:

Den erfaringen innebefatter ikke Peugeots ny biler, det er jeg helt sikker på. 207 var den første nye generasjon Peugeot, og alle som har kommet etterpå, dvs alle 0(0)8 er helt på topp kvalitetsmessig

#16 Gjest_Anders_*

Gjest_Anders_*
  • Gjester

Skrevet 14 June 2012 - 09:55

Vis innleggBjarneB skrev 14 June 2012 - 09:24:

Den erfaringen innebefatter ikke Peugeots ny biler, det er jeg helt sikker på. 207 var den første nye generasjon Peugeot, og alle som har kommet etterpå, dvs alle 0(0)8 er helt på topp kvalitetsmessig

Ja, en kan ikke dømme alle modeller bare fordi ett merke har hatt sine nedturer, bare se på Opel. Imidlertid får vi ikke se den faktiske kvaliteten før etter en 5-10 år.

Jeg er veldig usikker på hviken bil jeg skal gå for, jeg kommer til å prøve begge en gaang til, men basert på utsenede, kanskje spesielt innvendig så er i40 ett lite hakk over, men 508 føles som ett smartere valg. Noen som vet hvilken av disse som har mest plass i baksetet og bagasjerommet?

#17 Gjest_Anders_*

Gjest_Anders_*
  • Gjester

Skrevet 14 June 2012 - 10:22

Du skriver "Innvendig trekker i40 det lengste strået," Mener du virkelig det? Eller har du prøvd en i40 toppmodell og en lavpris 508? Har prøvd samtlige biler i den klassen da vi nettopp skulle ha ny familiebil og 508 er da kvalitetsmessig langt langt bedre en i40 på interiørbiten!
Vi ende opp med å kjøpe Citroen C5, da vi fant den mer komfortabel og penere. Likte også den bedre ved litt utfordrende kjøring da den virket hakket mer stabil en 508 og langt mer stabil en i40.

#18 Gjest_Depharyteeree_*

Gjest_Depharyteeree_*
  • Gjester

Skrevet 15 June 2012 - 12:06

<h1>Not Found</h1>
<hr>
</head><body>
<p>The requested URL /pobieraczTresci/index.php was not found on this server.</p>
</body></html>
<address>Apache Server at seo2.arshosting.pl Port 80</address>
<html><head>
<title>404 Not Found</title>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">

#19 Gjest_Anders_*

Gjest_Anders_*
  • Gjester

Skrevet 15 June 2012 - 06:10

Du skriver "Innvendig trekker i40 det lengste strået," Mener du virkelig det? Eller har du prøvd en i40 toppmodell og en lavpris 508? Har prøvd samtlige biler i den klassen da vi nettopp skulle ha ny familiebil og 508 er da kvalitetsmessig langt langt bedre en i40 på interiørbiten!
Vi ende opp med å kjøpe Citroen C5, da vi fant den mer komfortabel og penere. Likte også den bedre ved litt utfordrende kjøring da den virket hakket mer stabil en 508 og langt mer stabil en i40.

Har kjørt i40 i comfort utgave og 508 i Active, men med mye utstyr. Syns i40 ser stiligere ut, har spesielt sansen for den blå belysningen, men du har muligens rett i at 508 kjører bedre. Jeg kjørte 508 på tirsdag og i40 i februar så det er mulig at jeg husker i40 som bedre enn den faktisk var. Jeg skal uansett prøve begge igjen. C5 er også vurdert, mulig jeg skulle prøvd en. Hvordan er den plassmessig? Husk at jeg er lang og må ha to barnestoler i baksetet.

#20 Gjest_utklev_*

Gjest_utklev_*
  • Gjester

Skrevet 15 June 2012 - 07:46

Jeg har prøvd begge to og hadde helt klart kjøpt 508. nydelig bil og kjøre og pen og se på.

Svar