Alfa Romeo 156 1999 førstebil?
Started by
Gjest_gjest-112233_*
, Jun 12 2012 02:16
7 replies to this topic
#3 Gjest_Benzina_*
Skrevet 12 June 2012 - 03:55
Artig bil med flott design og fine kjøreegenskaper. Jeg vil ikke si at bilen er dårlig, men de krever litt mer vedlikehold (hyppigere servicer/oljeskift osv). Slitte kammer er en kjent svakhet på disse motorene, sjekk også etter ulyder fra differensial. Komplett servicehistorikk er et absolutt must på Alfa og en tidligere entusiastisk eier(e) er og gjerne en fordel. Har selv hatt flere Alfa og unner alle med et hjerte for bil å eie en Alfa. Du har noe som naboen ikke har maken til og en kjøremaskin uten like.
Noen ganger skal følelser gå foran fornuft...
Noen ganger skal følelser gå foran fornuft...
#6 Gjest_Jimmy_*
Skrevet 13 June 2012 - 08:30
Kjempebil! Du slipper også å bekymre deg for hva å bruke penger på!! 
Bilen vil sluke det meste , da den til stadighet vil ha reperasjoner.
-Velg japansk , og du sparer tid og penger.
-Livet er langt. Vent med rånefaktor til du har etablert deg og fått ærfaring som sjåfør.
Bilen vil sluke det meste , da den til stadighet vil ha reperasjoner.
-Velg japansk , og du sparer tid og penger.
-Livet er langt. Vent med rånefaktor til du har etablert deg og fått ærfaring som sjåfør.
#7 Gjest_Junior_*
Skrevet 13 June 2012 - 10:54
Kontruktive svar gitt! Tydelig at det er noen som uttaler seg uten å ha filla peiling på hva de snakker om!
For det første, er det en manuell eller Selespeed du har sett på? Gå for manuell. Selespeed er morsomt men kan trøble det til.
Rust: Sjekk nøye gulv og kanaler.
Understell: Foringer i tverrstagene bak + alt i forstilling. Knirker det over fartsdumper er det på tide å bytte.
Motor: Vær ekstremt nøye på regrembytter innenfor 60.000/3 år og bytt for all del strammehjul og vannpumpe når det først er av. Kamvariator er en gjenganger, kjennetegnes ved at den høres ut som en diesel ved oppstart.
Kvalitet på det elektriske og interiør er bra.
Får du tak i en god 156 og steller den har du en morsom bil med flotte og eksakte kjøreegenskaper, og en bil ikke alle har.
Som førstegangsbil ville jeg like gjerne vurdert en 1,8 TS, er du ikke redd for å bli hekta ville jeg siktet meg inn på en 2,5 V6 - men faren er stor for at du da aldri blir kvitt viruset.
Deler: Mange etablerte forhandlere, bl.a. EB Spares i England
Alfamiljøet er et trivelig miljø med mange hyggelige og dyktige folk, og for all del; husk hilseplikten!
For det første, er det en manuell eller Selespeed du har sett på? Gå for manuell. Selespeed er morsomt men kan trøble det til.
Rust: Sjekk nøye gulv og kanaler.
Understell: Foringer i tverrstagene bak + alt i forstilling. Knirker det over fartsdumper er det på tide å bytte.
Motor: Vær ekstremt nøye på regrembytter innenfor 60.000/3 år og bytt for all del strammehjul og vannpumpe når det først er av. Kamvariator er en gjenganger, kjennetegnes ved at den høres ut som en diesel ved oppstart.
Kvalitet på det elektriske og interiør er bra.
Får du tak i en god 156 og steller den har du en morsom bil med flotte og eksakte kjøreegenskaper, og en bil ikke alle har.
Som førstegangsbil ville jeg like gjerne vurdert en 1,8 TS, er du ikke redd for å bli hekta ville jeg siktet meg inn på en 2,5 V6 - men faren er stor for at du da aldri blir kvitt viruset.
Deler: Mange etablerte forhandlere, bl.a. EB Spares i England
Alfamiljøet er et trivelig miljø med mange hyggelige og dyktige folk, og for all del; husk hilseplikten!