noen som kjenner noe til denne? Ønsker en driftsikker bil som samtidig kan gi litt moro.
carina 2.0 gti
Started by
Gjest_Runar_*
, May 31 2012 10:12
4 replies to this topic
#2 Gjest_Jimmy_*
Skrevet 31 May 2012 - 11:06
Jo mere moro tidligere eiere har hatt , dess mindre driftsikker.....
Selv Toyota!
Og hvem er de tidligere eierne?
-Gamle damer?
-En som bare ville pendle fra A til B?
-Folk som Ønsker en driftsikker bil som samtidig kan gi litt moro. ???
-Sjekk bilen grundig , gjerne hos NAF.
Driftsikre biler , men kanskje svinkjørt.
Selv Toyota!
Og hvem er de tidligere eierne?
-Gamle damer?
-En som bare ville pendle fra A til B?
-Folk som Ønsker en driftsikker bil som samtidig kan gi litt moro. ???
-Sjekk bilen grundig , gjerne hos NAF.
Driftsikre biler , men kanskje svinkjørt.
#3 Gjest_Nils_*
Skrevet 31 May 2012 - 11:07
Hei
Disse bilene er ganske skjeldne. De fleste er blitt ganske slitte og harrypreget desverre. Kvaliteten er det ikke noe å si på. Den største faren på disse bilene er rust, rust og atter rust. Sjekk grundig under kanaler og i hjulbuer, samt gulvet bak ved innfestninger til bakhjulsoppheng, og rundt bensintanken.
Dette var jo en dyr og uslepen diamant når den var ny. Skjønner godt at du ser etter en slik. En bil i samme klasse er Nissan Primera GT. De er ikke fullt så skjeldne, og har rust på de samme stedene som Toyotaen. Lykke til i valget av bil.
Disse bilene er ganske skjeldne. De fleste er blitt ganske slitte og harrypreget desverre. Kvaliteten er det ikke noe å si på. Den største faren på disse bilene er rust, rust og atter rust. Sjekk grundig under kanaler og i hjulbuer, samt gulvet bak ved innfestninger til bakhjulsoppheng, og rundt bensintanken.
Dette var jo en dyr og uslepen diamant når den var ny. Skjønner godt at du ser etter en slik. En bil i samme klasse er Nissan Primera GT. De er ikke fullt så skjeldne, og har rust på de samme stedene som Toyotaen. Lykke til i valget av bil.
#4 Gjest_Ole_*
Skrevet 03 June 2012 - 08:50
Hadde en gang en slik, 93 mod. Denne hadde vært kjøreskolebil og hadde vel ca 250' km på telleren da. Bilen var veldig driftsikker, det eneste jeg skiftet på de årene jeg hadde den var vel et stag eller noe i forstillingen. Tror ikke disse er så ille plaget av rust, mener de er japanskprodusert. Jeg hadde mange carina E på nittitallet, bl.a. noen drosjekjørte, og det var betydelig kvalitetsforskjell på engelsk og japanskprodusert, både mekanisk og når det gjelder rust. Finnes ikke så mange carina gti, så jeg kunne godt tenkt meg og kjøpe en igjen om muligheten skulle by seg.
#5 Gjest_Sebbe_*
Skrevet 03 June 2012 - 08:52
samme motor som i celica og i mr2
jeg kan skrive under på at denne motoren er konge da jeg har en mr2 selv. Motoren elsker turtall og bunndraget er bra (til tider) 
her er bilen min med samme motor
http://bil.autodb.no...dItemId=1468266
her er bilen min med samme motor
http://bil.autodb.no...dItemId=1468266