Forum

Gå til innhold

BMW 5 SERIES F-10

Elektronikk feil

8 replies to this topic

#1 Gjest_Lars_*

Gjest_Lars_*
  • Gjester

Skrevet 08 May 2012 - 08:52

BMW er i vinden som aldri før. Får flotte skussmål i pressen, med biler som er flotte å kjøre samtidig som de har et lavt forbruk.
Jeg har aldri hatt BMW selv, men er nå fristet til å kjøpe en 5 serie stasjons vogn nyere brukt.
Er selv alergisk for feil og kluss med bilen, så søkte derfor på problemer med 5 serien å nettet. Fikk masse grums fra Tyskland med batteri problemer og elektronikk.
Er det flere som har erfaringer med dette i her hjemme?

#2 Gjest_Roar_*

Gjest_Roar_*
  • Gjester

Skrevet 08 May 2012 - 09:43

Du må gå for 5 serien med f 10 utgaven. Veldig heftig bil med lite feil. Jeg kjøpt nylig en bmw 535ia (sedan)f 10. Og jeg angret ikke et sekun på at jeg kjøpte den.

Og det med batteriet har jeg ikke hørt så mye av. Tror ikke det skulle være noe problem med det. I så fall vet jeg at det ikke er noe tull med batteriet i fra 2011 og opp.

Lykke til :) Hilsen Roar

#3 Gjest_Orjan_*

Gjest_Orjan_*
  • Gjester

Skrevet 09 May 2012 - 10:24

det med batteriet er vel vanlig på de fleste nyere biler i dag med mye elektronikk.

i tillegg kan det nevnes at importerte biler har ofte svakere batteri og dynamoer enn nordiske biler pga klimaforhold. AC er også noe som kan være forskjellig fra import og nordisk (svakere AC (mindre varme) på import)

disse tingene gjelder ikke BMW, men alle biler.

Anbefaler deg å gå inn på Bimmers.no og registrere deg der og spør der. Det er norges største BMW forum med fullt av entusiaster fra alle modeller og serier. De vet nok det meste om vanlige feil, svakheter og hva du bør være på utkikk etter ved kjøp av bil.

Mvh
Ørjan
Orjanbmw (bimmers)

#4 Gjest_Sondre_*

Gjest_Sondre_*
  • Gjester

Skrevet 09 May 2012 - 02:59

F10en er sopass ny at det ikke er mange kjente feil enda. Går du for den forrige modellen(e60?) er det lettere å vite hvilke feil du må være ops på. Disse bilene er kjent for å være av god kvalitet, men det var likevell litt smårusk i begynnelsen. Kjøper du en av di siste modellene er det ekstremt lite feil på disse. E60en er også kjent for å være en av di bilene som ruster minst(best rustbeskytta) fra 2004.

#5 Gjest_Tobbis_*

Gjest_Tobbis_*
  • Gjester

Skrevet 09 May 2012 - 05:02

Har kjørt F 10 i snart 1 1/2 år, ikke noe tull! Kjøreglede på høgt plan :-)

#6 Gjest_Nils_*

Gjest_Nils_*
  • Gjester

Skrevet 09 May 2012 - 11:52

Bare husk at F10 er sedan og F11 er stasjonsvogna. Dette er biler med mye mindre feil enn tilsvarende konkurrenter. Jeg hadde ikke tvilt ett sekund hvis jeg var deg.

Hvis du velger automat, så gå for sportsautomaten. Den kler bilen mye bedre. M-understellet er opp til deg selv. Jeg personlig ville gått for M-styling, og det justerbare understellet (ikke M), samt adaptiv styring og sportsautomat.

#7 Gjest_gjest_*

Gjest_gjest_*
  • Gjester

Skrevet 11 May 2012 - 06:01

Vis innleggSondre skrev 09 May 2012 - 02:59:

F10en er sopass ny at det ikke er mange kjente feil enda. Går du for den forrige modellen(e60?) er det lettere å vite hvilke feil du må være ops på. Disse bilene er kjent for å være av god kvalitet, men det var likevell litt smårusk i begynnelsen. Kjøper du en av di siste modellene er det ekstremt lite feil på disse. E60en er også kjent for å være en av di bilene som ruster minst(best rustbeskytta) fra 2004.

Er eier av en -09 E61 i snart 2 1/2 år, kan bare bekrefte at dette er godt sammenskrudde greier, til tross for avansert elektronikk. Ingen feil whatsoever etter snart 70.000 km. Bilen er en 525d, vær obs på at etterfølgeren F10/F11 har erstattet seks sylindere med fire på endel motorvarianter som bl.a min. Servive er ikke gratis, men intervallene er lange.

#8 Gjest_laulkylic_*

Gjest_laulkylic_*
  • Gjester

Skrevet 12 May 2012 - 11:37

MBT,MBT Shoes,MBT Sandals,MBT Boots,MBT Walking Jumble sale Online,Save 67%-86%. If You After To Recollect With reference to Supplementary MBT Shoes, But A Older Quality Like ~ MBT Shoes Here Are Famously Known. Distinction Assuredness, Free Shipping!              
MBT シューズ        
MBTサンダル        
MBT ウォーキング              
MBT シューズ : http://www.mbtjpjp.com/

#9 Gjest_Espen_*

Gjest_Espen_*
  • Gjester

Skrevet 12 May 2012 - 11:51

Vis innlegggjest skrev 11 May 2012 - 06:01:

Er eier av en -09 E61 i snart 2 1/2 år, kan bare bekrefte at dette er godt sammenskrudde greier, til tross for avansert elektronikk. Ingen feil whatsoever etter snart 70.000 km. Bilen er en 525d, vær obs på at etterfølgeren F10/F11 har erstattet seks sylindere med fire på endel motorvarianter som bl.a min. Servive er ikke gratis, men intervallene er lange.

Det er riktig at den nye 5-serien har 4 sylindret motorer i f.eks 528i/525d, men dette var ikke fra starten når den kom, disse nye motorene har bare vært noen måneder, husker ikke nøyaktig når det var, men max et halvt år siden, mener jeg, før det var de 6-sylindret.

Svar