Trenger råd til ny bil
#1 Gjest_Martin_*
Skrevet 07 May 2012 - 06:55
Jeg trenger ny bil da min VW golf ikke passer så godt til kjøring i forbindelse med ny jobb. Kjøringen jeg trenger ny bil til kan kanskje beskrives litt som "distriktsveterinær" kjøring, altså mye dårlige, smale veier og grusveier. Kjørelengden blir ca 30 000km i året.
Til dette har jeg funnet ut jeg trenger en trygg og god 4wd, som er godt "skrudd" sammen. Vil også at det skal være nybil pga nybilgarantien.
Problemet er at jeg har lite peiling på bil, og et budsjett på rundt 350 00 kr.
Frem til nå har jeg tenk på 3 biler. Subaru xv, Citroen C4 AirCross og Peugot 4008.
Er det noen som kan gi meg et tips ang. disse, evt andre biler som kan passe?
#2 Gjest_Espen_*
Skrevet 07 May 2012 - 07:07
Martin skrev 07 May 2012 - 06:55:
Jeg trenger ny bil da min VW golf ikke passer så godt til kjøring i forbindelse med ny jobb. Kjøringen jeg trenger ny bil til kan kanskje beskrives litt som "distriktsveterinær" kjøring, altså mye dårlige, smale veier og grusveier. Kjørelengden blir ca 30 000km i året.
Til dette har jeg funnet ut jeg trenger en trygg og god 4wd, som er godt "skrudd" sammen. Vil også at det skal være nybil pga nybilgarantien.
Frem til nå har jeg tenk på 3 biler. Subaru xv, Citroen C4 AirCross og Peugot 4008.
#4 Gjest_Broomlebassen_*
Skrevet 07 May 2012 - 07:28
Broom-test av den aktuelle bilen:
http://www.tv2.no/un...ed-3719866.html
Prisliste:
http://subaru.no/prisliste.html
Du får nok en bedre følelese i f.eks. CX-5 men jeg hadde valgt XV pga andre (les: solide) kvaliteter..Hilsen Broomlebassen
#5 Gjest_Anders_*
Skrevet 07 May 2012 - 07:32
Subaruen er heller ikke dum. Den burde være den mest solide av dine valgmuligheter. Ikke like langt fremme mtp. Motorteknikk, girkasser eller interiørkvalitet, men den høres ut som midt i blinken for din del. Impreza er også en god bil. Så lenge du ikke skal ut i bushen så holder Imprezaen i bøtter og spann.
Du får også Mini Coutryman med 4WD til ditt budsjett, men den blir kanskje litt "fisefin" til ditt bruk? En veldig god bil, men hvor godt egnet til dårlige veier vet jeg ikke helt...
Mitt beste forslag tror jeg er Skoda Yeti! Det er rett og slett en veldig bra bil, og en du absolutt bør vurdere. Har kjørt en med 4WD og 110hk diesel, og den var nesten småsprek... Samtidig har du et fantastisk fleksibelt innteriør. Bakseter kan skyves att og fram, vippes opp eller fjernes, og så har du plutselig varebil.
Kvaliteten på Skoda i disse dager er veldig bra, og du får også 5 års fabrikkgaranti!
Du får splitter ny Yeti med 110-hesteren og 4X4 til under 330.000kr, så da kan du slenge på littegrann utstyr, noe du burde... Det å selge en bil skrapa for utstyr er ikke lett når andre selger identiske biler spekket med utstyr.
Mitt forslag er å kjøpe en ferdig bil fra en forhandler. De har gjerne noen tusen km på klokka, men er i prinsipp nye. Da får du biler med hauger av utstyr til prisen av en ribbet fabrikkny en.
Hva med denne? http://www.finn.no/f...nnkode=34687534
Du kan jo lese utstyrslista selv, og alt det er ting du må betale ekstra for. Her sparer du 30.000kr på at bilen har kjørt 200 mil.
#7 Gjest_Martin_*
Skrevet 07 May 2012 - 07:38
Dette til jeg leste oversikten i en av avisene i dag der jeg så at bilen jeg har i dag var en av verstingene (Golf 1,9TDI). Har kjørt rundt i denne uten egentlig å ha tenkt over støy som et problem, så da vil vel ikke Subaru XV by på noe problem for min del heller!
#9 Gjest_Espen_*
Skrevet 07 May 2012 - 08:41
Martin skrev 07 May 2012 - 07:48:
Subaru XV med boxerdieselen på 150 hk gir nok den beste fremkommeligheten. Innbiller meg at komfort, støynivå og innvendig opplevelse kanskje er litt høyere med Mazda CX-5, men har ikke prøvd noen av de. Mazdaen blir noe dyrere med nevnte spesifikasjoner. Vet ikke om automatgir er viktig? Sparer jo penger på å kutte den, så med 4x4 160 hk bensin, manuell og lavere utstyrsnivå er nok prisen rundt 350 000. Men synes prispåslaget for automat, diesel og utstyrspakker er svært liten på CX-5en :-)McC
#11 Gjest_Anders_*
Skrevet 07 May 2012 - 09:34
Espen skrev 07 May 2012 - 08:43:
Det er nå smak og behag
Syns Yeti'en ser tøffere ut. Mer postbil ja, men Octaviaen blir fryktelig kjedelig... Den bilen er i mine øyne definisjonen på parkeringsplass-fyllmasse, hvis du skjønner hva jeg mener med det... Den type bil du kan miste i et parkeringshus.
Yetien er mye smartere innvendig, og jeg tør påstå du kan laste mer i den med setene oppe, selv om den har på papiret 180l mindre bagasjerom. Det målet stopper ved bunnen av vinduet, men det gjør gjerne ikke du når du skal pakke for langtur... Octavia har hekk som en A6 Avant, Yetien er mer Volvo-innspirert. 90 grader rett ned, med andre ord.
Og den har mye større plass uten baksetene, fordi du kan ta dem ut i Yetien. Vil også legge til at Yeti var den eneste Skodaen Pappa fikk plass i, med sine 196cm. Selv i en Superb skalla knea i dæsjbordet, det gjorde de ikke i Yetien.
+ at Octavia er over 30cm lengre enn Yeti, og med vesentlig større overheng. Og det for ingen åpenbar grunn, ettersom Yeti er større innvendig...
OG Yeti er bedre i terrenget. Den er billigere også, faktisk hele 20.000kr. Du kan riktignok få Octavia med en mindre 1,6l 105hk og 4x4 i stedet for 2,0 og 110hk som er litt billigere enn Yetien igjen, men husk at du får det du betaler for....
Finns det egentlig noen grunn for å kjøpe Octavia 4x4?
Jeg høres ut som en massiv ***/Yeti-fan her, men jo dypere jeg grov jo flere argumenter fant jeg...
Jeg tror du vil bli mer fornøyd med en Yeti enn en Subaru XV i lengden. Den har et vesentlig bedre interiør, og den er bedre støyisolert. To områder det skorter litt på i Subaruen. En Subaru er selvsagt bedre i terrenget enn en Skoda, men med Rough Road pakka (uten også for den del) burde det være mer enn nok på alt som under noen grad kan kalles vei.
Skoda har også 5 års garanti, mens Subaru bare 3.
#12 Gjest_Kenneth_*
Skrevet 08 May 2012 - 05:22
http://www.subaru.no/garanti.html
#14 Gjest_KL_*
Skrevet 08 May 2012 - 10:36
Hvis du ikke trenger baksete så må jo en pick-up som f.eks. Isuzu D-Max eller VW Amaroc være tingen for deg. Mer solid er det vel vanskelig å få det til vanlig bruk. Har kjørt Isuzu'n og det var en hyggelig opplevelse. Langt i fra noe go-kart, men slik jeg forsto deg skal du heller ikke delta i noe Grand Prix løp. 4-dørs versjonene av disse byr jo også på særdeles god baggasjeplass både ute og inne.
#15 Gjest_Jimmy_*
Skrevet 08 May 2012 - 01:37
#16 Gjest_Fredrik_*
Skrevet 09 May 2012 - 01:56
#19 Gjest_GuesPluslap_*
Skrevet 12 May 2012 - 12:32
コーチ激安
コーチ バッグ
コーチ アウトレット
コーチ激安 : http://www.coachchea...cheapsjp.com/
url3
url1