Forum

Gå til innhold

spørsmål angående det nye drivstoffet

6 replies to this topic

#1 Gjest_sushi_*

Gjest_sushi_*
  • Gjester

Skrevet 07 May 2012 - 06:22

hei!
jeg har fått hørt om et nytt drivstoff, eller det er diesel da, men det er bra for motoren eller noe sånt. Kan noen si meg hva det heter og kan man fylle slik drivstoff i en vanlig diesel bil?

takk på forhånd

#2 Gjest_joakim_*

Gjest_joakim_*
  • Gjester

Skrevet 07 May 2012 - 06:45

Shell V-Power Nitro +. Både Bensin og Diesel reklamerer de for. Så regner med du kan fylle Diesel varianten på en hvilken som helst Diesel bil. Du må ikke fylle Bensin Varianten på tanken da hvis du har Diesel.

Har ikke prøvd enda da

#3 Gjest_Sondre_*

Gjest_Sondre_*
  • Gjester

Skrevet 07 May 2012 - 07:29

For vanlige biler er det bare tull å bruke noe annet enn vanlig billig drivstoff. Men på trimmede biler eller med stor turbo eller lignende kan du få en lav effektøkning:)

Se video:

#4 Gjest_Audi_*

Gjest_Audi_*
  • Gjester

Skrevet 08 May 2012 - 02:03

Hei.
Jeg har en audi med  2.0tdi  170hk.
Fyllte full tank med Shell V-Power Nitro + ved en feil. Kostet litt mer, men jeg synes motoren går renere og bedre.  Mulig det er noe jeg innbiller meg, men kommer til å fortsette å fylle Shell V-Power Nitro + tror jeg. Kanskje prøve neste tank med vanlig diesel for å se om det er noe forskjell.

#5 Gjest_Mazda fan_*

Gjest_Mazda fan_*
  • Gjester

Skrevet 08 May 2012 - 05:15

Har en Mazda diesel 2006 som har hostet og rista fælt på lave turtall de siste 10 kkm (kan snart selge både 4, 5 og 6 gir). Jeg har bare antatt at slik er det etter nå 140+kkm. Men det ble faktisk merkbart bedre med dette stoffet jeg også tanka ved en feil. Sikkert bare en innbilning, eller så er det bilen som har bestemt seg for å være av litt japansk kvalitet denne uka, forandring fryder sikkert for den også... :)

#6 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 10 May 2012 - 11:33

Vis innleggMazda fan skrev 08 May 2012 - 05:15:

Har en Mazda diesel 2006 som har hostet og rista fælt på lave turtall de siste 10 kkm (kan snart selge både 4, 5 og 6 gir). Jeg har bare antatt at slik er det etter nå 140+kkm. Men det ble faktisk merkbart bedre med dette stoffet jeg også tanka ved en feil. Sikkert bare en innbilning, eller så er det bilen som har bestemt seg for å være av litt japansk kvalitet denne uka, forandring fryder sikkert for den også... :)
Hvis bilen din hoster og rister trenger den noe helt annet en ekstra dyr diesel. Heller en tur på verksted.

#7 Gjest_mb_*

Gjest_mb_*
  • Gjester

Skrevet 11 May 2012 - 03:37

Jeg har en Mercedes E-klasse 220d som jeg nå har kjørt ca. 2 tanker med V-power diesel på. Tenkte ikke mer over dette, men  merket at forbruket var øket uten påviselig grunn med10-20%, litt etter kjøremønster! Samtidig nå etter andre tanken så er gassrespons og effekt ganske dramatisk øket. Det er som bilen har fått 30-40 hester mer..... Har ikke annen forklaring på dette enn at noe "dritt" har løsnet og gjort bilen sprekere, men forbruket er vel høyt. På langkjøring var jeg nede i snitt på 0,55 tidligere. Nå kommer jeg knappt under 0,7! Ved bykjøring er det enda verre. Tidligere hadde jeg et snitt på 0,65-0,7. Nå ligger det på 0,9-1,0...... Men artig er det! Bilen går som en kule!

Kommer nok til å sette bilen inn på diagnose på veksted for en sjekk for dette var merkelige greier....

Svar