spørsmål angående det nye drivstoffet
Started by
Gjest_sushi_*
, May 07 2012 06:22
6 replies to this topic
#4 Gjest_Audi_*
Skrevet 08 May 2012 - 02:03
Hei.
Jeg har en audi med 2.0tdi 170hk.
Fyllte full tank med Shell V-Power Nitro + ved en feil. Kostet litt mer, men jeg synes motoren går renere og bedre. Mulig det er noe jeg innbiller meg, men kommer til å fortsette å fylle Shell V-Power Nitro + tror jeg. Kanskje prøve neste tank med vanlig diesel for å se om det er noe forskjell.
Jeg har en audi med 2.0tdi 170hk.
Fyllte full tank med Shell V-Power Nitro + ved en feil. Kostet litt mer, men jeg synes motoren går renere og bedre. Mulig det er noe jeg innbiller meg, men kommer til å fortsette å fylle Shell V-Power Nitro + tror jeg. Kanskje prøve neste tank med vanlig diesel for å se om det er noe forskjell.
#5 Gjest_Mazda fan_*
Skrevet 08 May 2012 - 05:15
Har en Mazda diesel 2006 som har hostet og rista fælt på lave turtall de siste 10 kkm (kan snart selge både 4, 5 og 6 gir). Jeg har bare antatt at slik er det etter nå 140+kkm. Men det ble faktisk merkbart bedre med dette stoffet jeg også tanka ved en feil. Sikkert bare en innbilning, eller så er det bilen som har bestemt seg for å være av litt japansk kvalitet denne uka, forandring fryder sikkert for den også...
#6 Gjest_Gjest_*
Skrevet 10 May 2012 - 11:33
Mazda fan skrev 08 May 2012 - 05:15:
Har en Mazda diesel 2006 som har hostet og rista fælt på lave turtall de siste 10 kkm (kan snart selge både 4, 5 og 6 gir). Jeg har bare antatt at slik er det etter nå 140+kkm. Men det ble faktisk merkbart bedre med dette stoffet jeg også tanka ved en feil. Sikkert bare en innbilning, eller så er det bilen som har bestemt seg for å være av litt japansk kvalitet denne uka, forandring fryder sikkert for den også... 
#7 Gjest_mb_*
Skrevet 11 May 2012 - 03:37
Jeg har en Mercedes E-klasse 220d som jeg nå har kjørt ca. 2 tanker med V-power diesel på. Tenkte ikke mer over dette, men merket at forbruket var øket uten påviselig grunn med10-20%, litt etter kjøremønster! Samtidig nå etter andre tanken så er gassrespons og effekt ganske dramatisk øket. Det er som bilen har fått 30-40 hester mer..... Har ikke annen forklaring på dette enn at noe "dritt" har løsnet og gjort bilen sprekere, men forbruket er vel høyt. På langkjøring var jeg nede i snitt på 0,55 tidligere. Nå kommer jeg knappt under 0,7! Ved bykjøring er det enda verre. Tidligere hadde jeg et snitt på 0,65-0,7. Nå ligger det på 0,9-1,0...... Men artig er det! Bilen går som en kule!
Kommer nok til å sette bilen inn på diagnose på veksted for en sjekk for dette var merkelige greier....
Kommer nok til å sette bilen inn på diagnose på veksted for en sjekk for dette var merkelige greier....