Forum

Gå til innhold

spørsmål angående min bil

2 replies to this topic

#1 Gjest_sushi_*

Gjest_sushi_*
  • Gjester

Skrevet 04 May 2012 - 07:27

hei!

1) Det er noen steinsprutskader og ''rygge'' skader i lakken. Så der det er lakkskade kan jeg se det som er under lakken, altså jeg kan se det som er svarte (vet ikke hva det er). Kan det begynne å ruste? Og hva vil det koste meg dersom jeg skal fikse lakkskadene?

2) Dørene smeller høyt. Er det noe jeg kan gjøre for at det skal smelle lavt? sykt irriterende å høre dørene smeller høyt, synes jeg... :)

takker for svar!

#2 Gjest_Anders_*

Gjest_Anders_*
  • Gjester

Skrevet 04 May 2012 - 11:15

Rust kan du få overalt, men ja, spesielt rundt lakkskader. Spesielt hvis bilen ikke er galvanisert, men selv da burde du gjøre noe med det, ettersom galvanisering også er et lag som kan flasse av. Så jeg anbefaler å få rettet opp dette hvis du vil beholde bilen over lengre tid. Men tenk på verdien på bilen. Hvis den er så gammal og skranglete at lyden i dørene er et problem, ja da lurer jeg på hvor mye det egentlig lønner seg å bruke flere tusen på lakkoppretting...

Hvis du vil gjøre noe med lyden i dørene må du kjøpe ny bil. Noe annet er bare idioti...

Noe sier meg at du egentlig bare burde bli kvitt skranglekassa di og kjøpe ny bil før den ruster bort. Kjøp en Volvo. Problemfritt bilhold samtidig som du får bra lyd i dørene dine ;)

#3 fritti

fritti

Advanced Member

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 107 Innlegg:

Skrevet 08 May 2012 - 07:46

Vis innleggAnders skrev 04 May 2012 - 11:15:

Rust kan du få overalt, men ja, spesielt rundt lakkskader. Spesielt hvis bilen ikke er galvanisert, men selv da burde du gjøre noe med det, ettersom galvanisering også er et lag som kan flasse av. Så jeg anbefaler å få rettet opp dette hvis du vil beholde bilen over lengre tid. Men tenk på verdien på bilen. Hvis den er så gammal og skranglete at lyden i dørene er et problem, ja da lurer jeg på hvor mye det egentlig lønner seg å bruke flere tusen på lakkoppretting...

Hvis du vil gjøre noe med lyden i dørene må du kjøpe ny bil. Noe annet er bare idioti...

Noe sier meg at du egentlig bare burde bli kvitt skranglekassa di og kjøpe ny bil før den ruster bort. Kjøp en Volvo. Problemfritt bilhold samtidig som du får bra lyd i dørene dine ;)

ingen som slår mercedes på lyd i dørene
Audi 100 2.8E V6 1991 -
BMW X5 30d 2009 -
VW Golf Cross 2007 -

Svar