Ny bil - Volkswagen
#1 Gjest_Simon_*
Skrevet 03 May 2012 - 08:04
Jeg tenker kanskje å kjøpe ny Golf i Highline utgave med tonede ruter, teknikkpakke, lyspakke (xenon og led)
motor: 1.6 TDI 105 hk (mest sannsynlig) eller 2.0 TDI 140 hk DSG
Fargevalg: Dyp sort metallic eller tornadorød
mitt spørsmål er da ville fargevalg ville dere valg og hvorfor og motorvalg? er vel ca 20,000 kr imellom på disse motorene..
#2 Gjest_Roar_*
Skrevet 03 May 2012 - 08:42
Flere enn meg som begynner å bli lei grå biler, og spesielt kvinner liker røde biler (mange kvinner velger brukt Golf ). Jeg ville valgt med DSG, motor kjøper du etter behov og ønske.
#3 Gjest_jallerud_*
Skrevet 03 May 2012 - 09:50
http://www.vg.no/bil...?artid=10090203
#4 Gjest_joakim_*
Skrevet 03 May 2012 - 09:58
Her er noen gode alternativ som alle er bedre , vertfall med tanke på komfort og kjøre egenskaper. Ford Focus, Opel Astra , Alfa Romeo Giulietta/(159 hvis stv), Citroen DS4/(DS5 hvis stv)
Men bryr du deg ikke så mye om design, komfort og kjøreegenskaper så synes du sikkert Golf er bra nok
#6 Gjest_Simon_*
Skrevet 03 May 2012 - 10:31
Joakim: Jeg liker ingen av de bilene du nevner. Tøffe biler å se på men ville aldri hatt dem selv. helt enkelt fordi jeg liker ikke de merkene så godt. Meningene er mange
Trur jeg må kjøpe nå og ikke vente.. bilen er gått 190,000 km og det er mye. jeg kjører opp mot 40' i året.. nå er faktisk 2. gang jeg skal ha bilen inn på verksted på 14 dager.. betalt ca 120,000 lapper på servicer og reparasjoner de siste årene på den bilen.. så har litt lyst å bytte. kan legge til at jeg er ekstremt bilinteressert.. nesten eneste jeg tenker på noen ganger.
#7 Gjest_Espen_*
Skrevet 03 May 2012 - 10:32
Et poeng kan jo være å vente på den nye generasjonen viss du har litt is i magen og kan vente.
I motsetning til en annen kommentar her vil jeg helt klart gått for DSG. Skifter lynhutig, kan kjøres både manuelt eller automatisk, er i praksis raskere og bruker det samme i diesel. 140 hk er jo nesten en tredjedel sterkere motor, så jeg hadde helt sikkert gått for den versjonen, men det er jo bare meg.
Lykke til:-)
Hilsen Espen
#8 Gjest_GjestePer_*
Skrevet 04 May 2012 - 06:32
Av disse fargene ville jeg valgt rød. Med noen tøffe felger tror jeg det blir tøft og den skiller seg litt ut i mengden. Sort er jo håpløst å holde pent samme hvor ofte man vasker og hvor nøye man er. Har hatt en del sorte selv, parkerer langt fra andre, kun håndvask osv., men blir alltid noen småriper her og der uansett, noe som synes veldig godt på sort.
Motor ville jeg uten tvil valgt 140hk med DSG. 1,6-literen føles rimelig dau i forhold. Med 140hk får du en ganske morsom bil.
#9 Gjest_Simon_*
Skrevet 04 May 2012 - 05:17
maken til denne; http://www.finn.no/f...nnkode=33538398
Ja, enig der..
Er det verdt det? Jeg har i dag en golf 5 04 modell med en 1,6 bensinmotor og tiptronickasse.. ville jeg merka forskjell på 1,6 TDI 105 hk? Eller "MÅ" jeg gå for 140 hk?
#10 Gjest_Rune_*
Skrevet 05 May 2012 - 09:10
#11 Gjest_Nissan_*
#14 Gjest_Stian_*
Skrevet 05 May 2012 - 04:40
joakim, on 03 May 2012 - 10:05, said:
Å ja. Jeg prøver det jeg kan å kurere folk fra en av de største sykdommene som finnes. V A G syken. Det er alt for mange som tror det er verdens beste biler
Jeg har fått med meg at du ikke liker VW. Men enkelte fremstiller dette som verdens verste drittbiler, og det er det så absolutt ikke.
Ja jeg kjører selv VW, dette har jeg gjort mesteparten av min tid som sjåfør. Jeg har også prøvd andre merker både Opel og Ford. Jeg eide en 06 modell Focus for noen år siden, for å variere bilmerke litt. Jeg var av flere grunner langt i fra strålende fornøyd med det bilholdet og har derfor gått tilbake til Folkevogn.
Jeg har nå en Golf GT Sport 4-motion med 1.9 TDI (105 hk) motoren passer bra til bilen, med ikke noe spektakulært.
Lykke til med ny Golf du kommer nok til å bli meget fornøyd. Jeg ville nok gått for rød i og med at sorte biler krever en del for å holde seg fine.
#15 Gjest_joakim_*
Skrevet 06 May 2012 - 03:28
Men selvfølgelig. Mye av grunnen til at du ikke likte Focusen kan være forventningene og gruppen den appellerer til. Som er langt i fra VW sin kundegruppe. Ford er mere for de som liker sportslighet. VW er for de som vil ha en ok familiebil som gjør den jobben bra og ikke så mye mere enn det
VW har kun en bil som ser litt tøff ut. Scirocco
#16 Gjest_Gjest_*
Skrevet 12 May 2012 - 08:35
argumentene mine for skinnseter er:
- Ser mer elegant ut
- Lettere å holde rene
- Ganske så gode å sitte i.
- Får mer for bilen ved salg
Ulempene er vel at de er kalde om vinteren og varme og klamme om sommeren
Hva er dine argumenter? Og er det verdt å ta med på kjøpet?
#17 Gjest_IS_*
Skrevet 12 May 2012 - 10:41
Det er bemerkelsesverdig at en produsent som gjør det så dårlig fremdeles er den som selger best her i Norge... Spør du meg er det ikke noe som bidrar til at produsenten skjerper seg.
#18 Gjest_Gjest_*
Skrevet 13 May 2012 - 12:00
Gode biler da vel
#19 Gjest_IS_*
Skrevet 13 May 2012 - 10:27
Mitt poeng er at faktaopplysninger omkring pålitelighet er (eller burde være) sentralt når en skal velge hvilken bil en skal kjøpe. For meg vil wolksvagens posisjon som nr. 24 utelukke at jeg velger en bil fra denne produsenten. Jeg er klar over at det er en rekke andre kriterier en velger bil ut fra. Men for meg blir dette sentralt fordi jeg ikke har så god råd at jeg kan bruke veldig mye av min inntekt til å reparere/ ha bilen på service. Jeg synes det er greit å peke på slike fakta når man skal foreta et kjøp.
En ting som jeg også synes er et poeng fra en bilforbrukers side er at jeg (og alle andre bilforbrukere) har en interesse i at kvaliteten på bilen blir best mulig. Vi bidrar ikke til dette om vi ikke legger objektive kriterier til grunn ved våre valg av produkter. Vi får ikke bedre biler ved å velge de som kommer dårligst ut ift. kvalitet, sånn er det bare..
Jeg aner at du blir en smule irritert over innlegget mitt, men det var faktisk ment å være informativt, siden du står ovenfor et nybilkjøp. Poenget er at jeg synes det er for mange som velger bil etter følelser, og ikke fakta. Jeg synes fler burde stille større krav og ikke bare velge en bil fordi det er samme merket som man "alltid" har hatt og fordi det er den bilen en føler mest for.
Jeg skjønner imidlertid at du har bestemt deg for hva du skal kjøpe, og jeg ønsker deg selvsagt lykke til med ditt valg!