Hei
Tenker på og skaffe meg en kul og bra nr 2 bil.
Ønsker og bruke mellom 100.000 til 150.000.
Hvilken av disse bilene er best:
Holder seg best i verdi
Minst feil
Morro factor
Lettest og videreselge
Driftsutgifter?
Ønsker seff bruke minst mulig, ha bilen 2-3 år og selge med minst mulig tap..
Noen erfaringer/ tips?
Takker
Mini cooper vs Fiat 500
Started by
Gjest_Erik_*
, Apr 30 2012 10:04
3 replies to this topic
#3 Gjest_Nils_*
Skrevet 01 May 2012 - 08:20
Av de kriteriene du har, scorer Minien best på alle punkter.
Spesielt morrofaktoren på Minien overgår Fiaten i stor grad. Men plassen i Minien er også bedre enn Fiaten.
Spør du meg kan du ikke sammenligne disse to bilene, slev om de er i samme klasse. Minien (som er produsert av BMW) er bare så mye bedre.
Men andre alternativer er jo:
Ford Fiesta ST
BMW 1 serie
Honda Civic
Suzuki Swift Sport
Audi A2
Spesielt morrofaktoren på Minien overgår Fiaten i stor grad. Men plassen i Minien er også bedre enn Fiaten.
Spør du meg kan du ikke sammenligne disse to bilene, slev om de er i samme klasse. Minien (som er produsert av BMW) er bare så mye bedre.
Men andre alternativer er jo:
Ford Fiesta ST
BMW 1 serie
Honda Civic
Suzuki Swift Sport
Audi A2
#4 Gjest_Cyberdog_*
Skrevet 02 May 2012 - 12:24
Det spørs jo hva man er ute etter. Hadde du sagt Mini One vs Fiat 500 hadde jeg helt klart valgt Fiaten. Men, da jeg har hatt en vanlig 500 tidligere og nå kjører en Abarth utgave er jeg vel litt forutintatt 
Men, en Mini Cooper er jo en bil som bør sammenlignes med en Abarth utgave av 500n, og da blir det litt smak og behag. Dessuten er det vel ingen 500 Abarth som har falt så langt i pris enda at man kan sammenligne med Mini Cooper i prisklassen du snakker om.
I sammenligningen vanlig Fiat 500 vs Mini Cooper er det ikke tvil om at Cooperen gir mest morro for pengene
C
Men, en Mini Cooper er jo en bil som bør sammenlignes med en Abarth utgave av 500n, og da blir det litt smak og behag. Dessuten er det vel ingen 500 Abarth som har falt så langt i pris enda at man kan sammenligne med Mini Cooper i prisklassen du snakker om.
I sammenligningen vanlig Fiat 500 vs Mini Cooper er det ikke tvil om at Cooperen gir mest morro for pengene
C