Forum

Gå til innhold

Avgass-problemer på Golf 5

6 replies to this topic

#1 Gjest_Simon_*

Gjest_Simon_*
  • Gjester

Skrevet 28 April 2012 - 11:35

Heisann.. Jeg har en Volkswagen Golf 2004 modell med tiptronic (automat) og comfortline utstyrsnivå. Kjøpt nye Nokian Hakkapelitta 5 piggdekk og nye sommerdekk fra Continental.

Jeg har hatt den siden 2008 da var bilen gått 45,000 km og nå er den gått 189,200 km på tellern..

Jeg vil si jeg har hatt over gjennomsnittet problemer med den.

Har en bunke med ark fra Møller, kanskje 5 cm tykk med alle servicer og eu godkjenninger +registerreim skift osv.

Betalt vel nesten 120,000 kr i servicer og reparasjoner.

Her for noen uker siden så begynte avgasslampa i bilen å lyse og på fredag var jeg inne å fiksa det hos Møller. Det var feil på "Utstøtningstilbakeføringsventilen".

verkstedtimen var over etter en time ca, betaler 3000 kr for det og drar tilbake på jobb.. etter vel 20 minutters kjøring begynner samme lampe å lyse igjen!

Vet det kan være mye forskjellig den lampa kan indikere feil for.
Hørt om coil, automatkasse osv.

bytta en coil for ikke lenge siden og ikke merket noe feil med automatkassa..

Noen som har tips om hva som evt kan være feil utenom den feilen jeg akkurat ordnet?

har søkt litt på nettet men ikke funnet noe konkret svar..

håper på svar her :)

#2 Gjest_Torbjørn_*

Gjest_Torbjørn_*
  • Gjester

Skrevet 29 April 2012 - 02:24

Må først spørre om du selv føler om du merker noe forskjell i motorkraft før og etter motorlampa har kommet?
Høres ut som det kan være et problem med det jeg kaller for EGR ventil.
Går den mye på småkjøring?

#3 Gjest_Eivind_*

Gjest_Eivind_*
  • Gjester

Skrevet 29 April 2012 - 09:19

Hva slags motor sitter i bilen? Jeg fikk meldingen "check exhaust" på min to ganger i løpet av et par år, men meldingen forsvant av seg selv. (2,0tdi 2004 modell Golf).

#4 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 29 April 2012 - 07:25

Ja, blir mye småkjøring å sånn småturer i butikken osv. .. men mye motorveikjøring og en del bykjøring. Nei jeg merker ikke no særlig forskjell i trekktraft, bortsett fra at jeg syns motoren er "dau" :P

Det sitter en 1,6 bensinmotor 102 hk med tiptronickasse (automat)

#5 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 29 April 2012 - 09:47

Kan legge til at jeg fikk bilen i 2008 og har siden den gang hatt problemer med å starte enkelte ganger.. at den ikke starter før på tredje forsøk å sånt. det hadde jeg veldig problemer med i 2009-2010 spesielt på vinteren.. måtte ringe Viking par ganger også.

denne feilen har verken verkstedet (Møller Bil) eller Tyskland funnet ut av..

Nå den siste uka har jeg hatt tilfelle hvor jeg starter bilen og den såvidt får startet og virker nesten som den vil slippe taket igjen men gjorde ikke det likevel.

Bilen går ca 40,000 km i året

#6 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 29 April 2012 - 09:47

Kan legge til at jeg fikk bilen i 2008 og har siden den gang hatt problemer med å starte enkelte ganger.. at den ikke starter før på tredje forsøk å sånt. det hadde jeg veldig problemer med i 2009-2010 spesielt på vinteren.. måtte ringe Viking par ganger også.

denne feilen har verken verkstedet (Møller Bil) eller Tyskland funnet ut av..

Nå den siste uka har jeg hatt tilfelle hvor jeg starter bilen og den såvidt får startet og virker nesten som den vil slippe taket igjen men gjorde ikke det likevel.

Bilen går ca 40,000 km i året

#7 Gjest_Globetotter_*

Gjest_Globetotter_*
  • Gjester

Skrevet 26 May 2012 - 09:48

Hei,

Jeg har selv opplevd dette problemet, men dog på Golf IV. Etter mye besøk hos Møller og ikke noe løsning på problemet, begynte jeg å prøve meg fram selv for ikke å gå konkurs,

I mitt tilfelle var det en temperatur sensor som matet ECU med feile data og dermed trodde ECU at motor var kald hele tiden. Temperaturmåleren i daschbordet virket helt fint selv om.

Svar