Hvordan kvitter man seg best med en 15 år gammel bil som ikke går?
#1 Gjest_Freddy_*
Skrevet 19 February 2012 - 08:24
Jeg er i besittelse av en 95' Fiesta som jeg ønsker å bli kvitt. Per dags dato står den parkert utenfor huset med en elektrisk feil som gjør at den ikke vil starte. Jeg betaler forsikring, så det lønner seg jo å bli kvitt denne så snart som råd. Hva er den beste måten å gå fram på?
Motoren ble skiftet etter noen år, og det ble satt inn en 90-hester. Skal ikke være gått 100.000 km ennå. Både motor og enkelte deler burde vel kunne være interessant for enkelte?
Men hovedspørsmålet er altså hva som vil være den mest fornuftige fremgangsmåten i en slik sak.
Setter veldig stor pris på evt. tilbakemelding. På forhånd takk.
Freddy
#3 Gjest_Ole_*
Skrevet 19 February 2012 - 09:38
#6 Gjest_joakim_*
Skrevet 19 February 2012 - 10:49
Dører, lykter, seter, felger og motor (kan selges som dele motor) kan selges uten at du mister vrakpanten. De fleste huggere liker ikke dette selvfølgelig. Men så lenge understell og karosseri er der minus de nevnte delene så kan de ikke nekte deg vrakpant.
#7 Gjest_Freddy_*
Skrevet 19 February 2012 - 10:56
Så da blir det vel vraking før oppgitt dato for årsavgift. Hva vil dere si er beste måte å få fraktet en bil som ikke vil starte til en vrakplass som ligger 2 timers reise unna, inkludert ferje? Er det ordninger for slikt?
#8 Gjest_Rune_*
Skrevet 19 February 2012 - 11:20
Freddy skrev 19 February 2012 - 10:56:
Så da blir det vel vraking før oppgitt dato for årsavgift. Hva vil dere si er beste måte å få fraktet en bil som ikke vil starte til en vrakplass som ligger 2 timers reise unna, inkludert ferje? Er det ordninger for slikt?
#9 Gjest_Nils_*
Skrevet 20 February 2012 - 04:27
Selv hentet jeg inn en bil til 6000 kr. Har til nå solgt deler for 13.000 på den, pluss at jeg får vrakpanten på 2000 når den er ferdig ribba. God butikk i slikt:)
#10 Gjest_Vidar_*
Skrevet 22 February 2012 - 04:46
joakim skrev 19 February 2012 - 10:49:
Dører, lykter, seter, felger og motor (kan selges som dele motor) kan selges uten at du mister vrakpanten. De fleste huggere liker ikke dette selvfølgelig. Men så lenge understell og karosseri er der minus de nevnte delene så kan de ikke nekte deg vrakpant.
Ikke het korrekt... Du kan fjerne ALT bare du leverer et karosseri, alternativt ramme, som det ikke er kutta i! Hva de ansatte paa mottaket maatte mene, er komplett irrelevant! ;-)
#11 Gjest_Vidar_*
Skrevet 22 February 2012 - 04:48
Freddy skrev 19 February 2012 - 10:56:
Mange mottak tilbyr henting - men med 2w timer + ferge, blir det neppe mye igjen penger til DEG! Men vi har jo fortsatt noe som heter SLEPETAU! ;-)