Gå til innhold

Volvo V60 Vs Alfa 159

118 replies to this topic

#101 Gjest_Bergen CX_*

Gjest_Bergen CX_*
  • Gjester

Skrevet 31 October 2011 - 06:41

Nå må du lese det jeg skriver, jeg påstår ikke at såkalte Volvofolk kun har erfaring med Volvo, men de er ofte fryktelig vanskelige å skubbe på :). Det anbefales også at du leser foregående innlegg så man slipper å gjennta seg selv. Min forrige bil var en Volvo, jeg har også hatt en Alfa og en Honda og en Mazda og en Peugeot og en Ford osv osv... Jeg er som jeg skriver moderat autofil, elsker å kjøre bil, elsker å prøve biler og se på biler så det har blitt noen etter hvert, føler jeg har ganske god oversikt når det kommer til både opplevd kvalitet og faktisk kvalitet på forholdsvis mange biler av forskjellige merker.

Din argumentasjon rundt faktisk og opplevd kvalitet forstår jeg ikke. Er det ikke slik at hvis mange nok har en opplevelse av at deres bil er av god kvalitet, altså den går uten driftstopp og knirk i den tiden de har den, så sammenfaller ikke det med faktisk kvalitet? Så hvis man selger 25000 av ett visst merke, alle de går som ei klokke, så er ikke kvaliten på denne bilen ensbetydene med god, altså den opplevde kvaliteten for de som har hatt bilen? hvis mange nok, basert på beviselig fakta, sitter med en følelse av at bilen deres er bedre enn den er?? Hva du nå mener med det, antar at det må være på folkemunne eller "objektive" artikler, er den da ikke det hvis antallet er stort nok sett opp mot antall solgte eksemplarer? Da basert på hva, fordommer? Eller forstår jeg deg ikke her kanskje.. Tror du ikke det er slik at enkelte merker lider under fordommer og antakelser i større grad enn andre? Min påstand i så måte og bruk av opplevd og faktisk kvalitet baserer seg nettopp på det.

Min eneste påstand som jeg vil stå for og som er bakgrunnen for at jeg engasjerer meg her er at de såkalte ukurante merkene levere god kvalitet på bilene sine, helt der oppe med de antatt beste når man setter biler i samme segment opp mot hverandre. Det er fordommer og etterslep fra tidligere tider som holder de tilbake. Man kan ikke si at Skoda er en drittbil lenger selv om alle har hørt noen si "hvorfor Skoda når du kan gå da" og ledd godt med.

Ikke meningen å gjøre denne debatten mer amper, men må bare få si at jeg ikke er helt enig med deg Håvard.

Nå finnes det faktisk tall på hviken biler som er mest driftsikker. Og der vinner toyota og volvo, bortimot hver gang. Har vel aldri sett citroen på den listen, selv om det i mine øyner er en veldig god bil. Og nei Opplevd kvalitet og faktisk kvalitet er ikke det samme. Det kan man f.eks se på nettop bilmerker med mange feil, men som alikevel blir valgt gang på gang av en viss del av kundesegmentet. Noen fordi de er entusiaster, noen fordi de har en høyere terskel for hvor mye tull det er greit det er med en bil. etc. etc.

Hadde vært morsomt å vite hvilken volvo du setter opp mot c5 en din, det vil jo forklare en hel del om din bilkunnskap.
Har også selv kjørt en hel del biler, nye biler. Og for å si det slik, om du mener at kvaliteten er tilnærmet lik, er du hverken moderat autofil, eller kompetent til å skrive innlegg her på broom.no

Har ikke selv kjørt c5, men har kjørt 2cv, xantia, og prøvekjørt DS3. Som midt på treet interested i citroen og andre "rare" biler, må jeg si at C5 ikke er en premiumsbil, så å sette den opp mot premiumsbiler blir egentlig bare på tryne. Når det er sagt vil eg også si, at C5 er totalt skivebom for citroen, og er noe av det "dummeste" de har laget. Om folk vil ha en tysk bil kjøper de en tysk bil, vil de ha en morsom spennende bil, med ett eget desig uttrykk kjøper de citroen. C5 er en tysk kopi, og er står ikke for noe av det citroen står for. Håper nå som DS3 og DS4 er kommet at citroen fortsetter å være et bilmerke uteom det vanlige. Kjøreegenskapene på DS3 tilsier iallfall at det går i riktig retning, den har både sjarm og sjel. Motoren var dessvære triste saker. Prøvde en med HDi 110. Denne brukte over 10 sek fra null til hundre, (ikke at det er det som teller, men sier noe om aksen) og med tanke på størrelsen på bilen var dette seigt. Sikkert en veldig, veldig morsom bil med riktig motor.

#102 Gjest_hmm_*

Gjest_hmm_*
  • Gjester

Skrevet 01 November 2011 - 07:58

Hva i all verden er det som til nå tilsier at en V60 er bedre enn feks den nye C5'en kvalitetsmessing? All min erfaring med disse bilene, førstehånds erfaring, gir ingen indikasjoner på det. Altså verdifall er en direkte konsekvens av sneverhoder som deg som gjør at annenhåndsverdien er lav. Den gir ingen indikasjon på kvalitet når det kommer til de store bilmerkene vi har i dag. Ja, den sier kanskje noe om kvaliteten på merket når far din skulle kjøpe bil og du satt hørte på raljering om bilmerker som Skoda, Citroen, VW og Alfa i tillegg til sikkert alle andre søreuropeiske og østeuropeiske merker, men mye har skjedd siste 30 år i bilverden. Min opplevelse er at de aller, aller fleste leverer veldig god kvalitet på sine biler. Det er differanser innenfor merker og klasser, men ser man på biler fra 350000-550000 som vel er segmentet de flese nybilkjøpere ligger innenfor i Norge, så finner man ikke store forskjellen i opplevd kvalitet hos de som kjøper. Jeg tror de fleste er godt fornøyd, med rette. Smaken derimot, den vil selvfølgelig dra folk i alle mulige rettninger..

Jeg må si jeg blir helt oppgitt av folk som tilsynelatende uten noen erfaring utover sin Volvo og andre listetoppkjøp opp gjennom årene kommer med uttalelser som er helt uten substans og blottet for annen argumentasjon enn verdifall og antatt kvalitet fremfor opplevd kvalitet. Kvalitet herunder også driftsikkerhet.

All mulig grunn til å forvente at Volvoen vil fremvise en laaaangt større kvalitet enn både Alfa Romeo og Citroen!
Bare duster som deg går på samme bløffen gang på gang, at NÅ er det blitt bra også for disse lavkvalitetsmerkene!
DERFOR er det få som tør kjøpe disse bilene etter noen få år, og DERFOR forblir prisfallet enormt...Bare vent å se om ti år, hvor mange av disse bilene er på veien i fortsatt utmerket stand!

Har bare hatt drøyt 60 biler, så litt bakgrunn for min oppfatning har jeg da vitterlig. Har for tiden en V70 som har fungert
utmerket i et år, og forventer at den også vil gjøre det i det neste 22 årene(selv om jeg neppe kommer til å ha den i mer enn et par år til) Har også en 1999 volvo med 215 000km og minimalt med service i de 6 årene jeg har hatt denne.

Alf**n jeg hadde, solgte jeg etter to måneder og bare tull.
Citroen har jeg aldri våget å kjøpe selv, men har måttet trøste og skru på driten deres, så det skal langt mer enn noen selvutnevnte forståsegpåere til før jeg våger å ta i noe fransk igjen...(joda har da hatt "gleden" av å ha franske biler selv også, dog ikke Citroen).

Nå finnes det noen modeller også hos Volvo som har hatt sine problemer, men de jeg har hatt, har vært tilnærmet feilfire, selv etter både 3 og 400 000km. Forleden solgte en god venn sin Cabriolet til fordel for en stasjonsvogn (husbyggerplaner), og hans "nye" 16 år gamle 850 har vist seg å skape stor begeistring i familien, tenk at en så gammel bil med såpass mange km. fortsatt kan gi så stor kjøreglede og komfort! og så til en pris av 20 000.-.... (nå sitter han og smiler og ler hver gang han er ute å kjører)...
Hvor mange 16 år gamle Citroen'er finner du som kan oppvise samme tilstand etter alle årene og kilometrene....

Å javisst ja, det var jo nye biler du snakket...men så rart det var da, det var jo akkurat det samme man sa på midten av 1990-tallet; at man måtte glemme alle de dårlige historiene for nå, nå var de franske bilene blitt SÅ bra! Ja, de skulle tilogmed ikke stå tilbake for de japanske! hahaha for en vits! - og husker jeg ikke helt feil, sa man det samme også på 80-tallet....

Joda, ting KAN forandre seg, men akkurat det må faktisk både franskmenn og italienere BEVISE over tid før man tør tro på det....
Og skulle de klare å få til dette, vil også prisfallet normalisere seg. Prisfallet henger ganske så nøye sammen med BEVIST kvalitet, Toyota ble jo ansett som skikkelig riskoker på 70-tallet, men da man faktisk så at disse bilene holdt så bra, ble de kjapt populære også på bruktmarkedet, med tilhørende lavt prisfall. Så prisfallet har INGENTING med fordommer å gjøre, men med etterspørsel som igjen henger sammen med bevist kvalitet.

Når det gjelder Skoda er jeg nok ikke oppdatert med eget eierskap, men Skoda leverer nok biler av vel så god kvalitet som en del mer kjente merker innen konsernet.

#103 Gjest_multistrada_*

Gjest_multistrada_*
  • Gjester

Skrevet 04 November 2011 - 06:51

Jeg synes helt klart at v60`n er penest/best bil. Alf**n skiller seg ikke nok ut blant sine brødre i forhold til volvoen, mener jeg. V60 kom med et design mange syntes var overraskende til å være volvo. Bilen er veldig sporty og tøff i utseende. Alf**n er også en pen bil, men ikke nyskapende nok. Jeg sier volvo v60.

Du sier at Alf**n ikke skiller seg nok ut blant sine brødre. Da lurer jeg på hva du mener om Volvo designet? Volvo har modeller i tre forskjellige størrelser: S40, S60 og S80. Alle modellene har det samme designet med bare forskjellige lykter og størrelse forskjell. Samme designet har de hatt siden 1999 (S80). Her snakker vi traust, kjedelig og nærmest umulig å skille fra hverandre.

Blir ikke riktig å samenligne V60 med 159en da Alf**n har nådd å bli en seks år gammel bil, men alikevell holder den tritt med nye biler som kommer på markedet nå.

#104 Gjest_multistrada_*

Gjest_multistrada_*
  • Gjester

Skrevet 04 November 2011 - 10:06

Volvo har brukt den samme frontpartiet på bilene sine i elleve, tolv år. Jeg biter meg i leppa over fantasiløse konservative svensker....boring, boring, boring!

#105 Gjest_tja_*

Gjest_tja_*
  • Gjester

Skrevet 05 November 2011 - 06:17

Volvo har brukt den samme frontpartiet på bilene sine i elleve, tolv år. Jeg biter meg i leppa over fantasiløse konservative svensker....boring, boring, boring!

hmmm

Har fellestrekk ja, som grillen i midten og lyktene på siden ...forøvrig burde du skaffe deg nye briller om du ikke klarer å se forskjell på disse bilene de siste 12 årene...

Rent personlig synes jeg ikke alfa romeo er noen fulltreffer designmessig, selv om det er det man blir fortalt at det skal være, er forresten lenge siden de hadde noe skikkelige perler der i gården, må vel tilbake på 60-tallet eller noe slikt. Kvaliteten deriomot, er jeg vel i tvil om noensinne har vært noe særlig i det hele tatt, ihvertfall ikke den jeg hadde en kort stund...

#106 Gjest_multistrada_*

Gjest_multistrada_*
  • Gjester

Skrevet 06 November 2011 - 02:38

hmmm

Har fellestrekk ja, som grillen i midten og lyktene på siden ...forøvrig burde du skaffe deg nye briller om du ikke klarer å se forskjell på disse bilene de siste 12 årene...

Rent personlig synes jeg ikke alfa romeo er noen fulltreffer designmessig, selv om det er det man blir fortalt at det skal være, er forresten lenge siden de hadde noe skikkelige perler der i gården, må vel tilbake på 60-tallet eller noe slikt. Kvaliteten deriomot, er jeg vel i tvil om noensinne har vært noe særlig i det hele tatt, ihvertfall ikke den jeg hadde en kort stund...

Ser forskjell men den er liten. Hvorfor holde den så lik. Den er jo ikke pen å se på.

#107 Gjest_hmmm_*

Gjest_hmmm_*
  • Gjester

Skrevet 06 November 2011 - 05:05

Ser forskjell men den er liten. Hvorfor holde den så lik. Den er jo ikke pen å se på.

merkevare skal gjenkjennes...

forøvrig så er det neppe du som skal avgjøre hvorvidt et design er pent eller ikke, du får kanskje begrense deg til å hevde hva du selov synes...

på sammen måte som jeg ikke liker alf**ns design, blir det litt for mye å hevde at den ikke er pen, da det tydeligvis finnes noen som faktisk synes det....

#108 Gjest_Golf 1_*

Gjest_Golf 1_*
  • Gjester

Skrevet 10 May 2012 - 09:30

Joda her er det mange gode meninger; De fleste av typen "pappaen min er sterkere enn pappaen din"
Alfa Romeo 159 er gammel 8 år! Volvo er ny.
Ser en på designet med åpne øyne -studerer fra ulike vinkler, skjønner jeg ikke hvordan diskusjonen engang kom i gang. Her er linjene fra 159 i en helt annen divisjon enn Volvoen, som er en pen bil den også. Stakato i linjene og jålete detaljer som kan sammenlignes med den stygge jenta som har sminket seg pen. Treffer du henne på byen og blir med henne med hjem, vil du vokne tidlig på morgenen og oppdage at skjønnheten er blitt til en mindre pen skapning på (2)40 Du klarer å stoppe skriket ditt i halsen, lfør du lister deg ut og forsvinner for alltid. Dagen etter vil du nok drikke litt mindre, og se etter damer med stil, eleganse og klasse. Som en 159.
Merkelig nok så er 159 en av de sikreste bilene i sin klasse, bedre en Volvoer fra samme tid. Merkelig, den detaljen gjør nok 159 mindre farlig (og med det også mindre atraktiv) for noen.
159 er etter min mening en begynnende klassiker som vil være evigvarende vakker. Enkelheten og totalitenen i designet er en mester verdig. Sjekk gjerne mesterens meritter her: http://en.wikipedia....rgetto_Giugiaro

#109 Gjest_eks alfaeier_*

Gjest_eks alfaeier_*
  • Gjester

Skrevet 10 May 2012 - 08:29

Bare barnerumper som ikke evner å innse at det finnes forskjellig smak, selv om jeg ikke synes Alfa Romeo har klart å lage en eneste virkelig pen bil på over 30 år, innser jeg at det er jeg (og mange med meg) som ikke liker 159, mens det finnes en del som liker den...

#110 Gjest_ex Alfa- eier_*

Gjest_ex Alfa- eier_*
  • Gjester

Skrevet 10 May 2012 - 09:09

Joda her er det mange gode meninger; De fleste av typen "pappaen min er sterkere enn pappaen din"
Alfa Romeo 159 er gammel 8 år! Volvo er ny.
Ser en på designet med åpne øyne -studerer fra ulike vinkler, skjønner jeg ikke hvordan diskusjonen engang kom i gang. Her er linjene fra 159 i en helt annen divisjon enn Volvoen, som er en pen bil den også. Stakato i linjene og jålete detaljer som kan sammenlignes med den stygge jenta som har sminket seg pen. Treffer du henne på byen og blir med henne med hjem, vil du vokne tidlig på morgenen og oppdage at skjønnheten er blitt til en mindre pen skapning på (2)40 Du klarer å stoppe skriket ditt i halsen, lfør du lister deg ut og forsvinner for alltid. Dagen etter vil du nok drikke litt mindre, og se etter damer med stil, eleganse og klasse. Som en 159.
Merkelig nok så er 159 en av de sikreste bilene i sin klasse, bedre en Volvoer fra samme tid. Merkelig, den detaljen gjør nok 159 mindre farlig (og med det også mindre atraktiv) for noen.
159 er etter min mening en begynnende klassiker som vil være evigvarende vakker. Enkelheten og totalitenen i designet er en mester verdig. Sjekk gjerne mesterens meritter her: http://en.wikipedia....rgetto_Giugiaro

tja, og din ensidige betraktning er mye å skryte av?
Kan bare ikke på noen som helst måte, ei heller synsvinkel si at jeg ser noe som er spesielt vakkert ved 159, men vet jo at det er andre som gjør det...
Derimot må jeg faktisk gi honnør til Volvo som har laget en bil som både faller i smak hos hvermansen som hos mange autofile, selv om de mest innbitte italielskerne ikke liker å høre det...
Forøvrig i en frontkollisjon mellom en Volvo og en Alfa, ville jeg nok foretrukket volvoen som er bygget av ingeniører som benytter virkeligheten som referanse fremfor en gjeng italienere som øver på å treffe en murstein gang på gang i samme vinkel og hastighet....

#111 Gjest_PingLing_*

Gjest_PingLing_*
  • Gjester

Skrevet 12 June 2012 - 04:14

her var det mange smartinger gitt.
Takk og lov for at slike tannløse og utvanna synsinger holder seg hos "raggarfamilien"
La volvo være volvo å la de skarene som liker dette leve sitt liv....slik som muggen gjør det i veggen på et dårlig bad

#112 Gjest_Dingelin_*

Gjest_Dingelin_*
  • Gjester

Skrevet 12 June 2012 - 05:42

her var det mange smartinger gitt.
Takk og lov for at slike tannløse og utvanna synsinger holder seg hos "raggarfamilien"
La volvo være volvo å la de skarene som liker dette leve sitt liv....slik som muggen gjør det i veggen på et dårlig bad

Godt sagt B)

#113 Gjest_av_*

Gjest_av_*
  • Gjester

Skrevet 12 June 2012 - 06:12

Fikk ny firmabil for 8 mnd. siden. På oppløpet var det tre modeller det stod mellom; Ford Mondeo, Volvo V 60 og Alfa Romeo Giulietta. På bakgrunn av oppgitt kjørelengde fra meg, 50 000 km i året, forventede service kostnader, verdifall og forbruk satte leasing selskapet opp en månedsleie for hver modell.

Hva tror alle ekspertene her at jeg kjører i dag?

#114 Gjest_rg_*

Gjest_rg_*
  • Gjester

Skrevet 12 June 2012 - 11:01

I motsetning til 99% av alle som uttaler seg bråkjekt i denne tråden, så har jeg faktisk reell erfaring både med nyere Volvo og Alfa Romeo. Tenkte jeg skulle drodle litt rundt den, selv om jeg kommer med noen irriterende erfaringer som passer dårlig overens med godt innarbeidede fordommer.

Jeg kjøpte meg en fabrikksny Volvo V50 (2006 modell), og jeg kan med ettertrykk si at jeg har aldri hatt en bil som har bydd på så mye plunder og heft og store, betydelige feil nesten kontinuerlig. Omtrent alt som kunne gå i stykker røk (unntatt den franske dieselmotoren...): Den elektroniske tenningslåsen (1 gang), dieselvarmeren (2 ganger), sentrallåsen (3 ganger), tankmåleren (3 ganger), elvinduene (2 ganger), servostyringen (3 ganger), klimaanlegget (1 gang). I tillegg prøvde den å ta livet av meg to ganger ved å spy kullsvart eksos inn klimaanlegget (dette var ikke det samme som at klimaanlegget røk)... På toppen av dette kommer selvsagt en drøss irriterende småfeil.
Og jeg fikk det litt motvillig bekreftet fra flere Volvofolk at jeg ikke akkurat var alene om å ha disse problemene. Og Volvo Norge nektet plent å ta bilen i retur, på tross av at Bilia anbefalte at de gjorde nettopp det. Jeg ga opp i det garantien gikk ut, og solgte dritten. For det var det den var, en kronisk upålitelig møkkabil.
Totalt så snakker vi om mer feil på tre år og 48kkm med den enn med alle mine 10 andre biler på 13 år som bileier til sammen! Og det inkluderer blant annet også tre franske, og en av disse en 2002 Renault Laguna!
Har en kompis med en 2011 V70 som firmabil, og selv om de store feilene stort sett har uteblitt, er han ikke fornøyd med den pga. mye irriterende småfeil hele tiden.

Jeg har i dag to 2006 Alfa Romeo 159 og hadde inntil i fjor høst en 2005 Alfa Romeo 147. Ingen av disse bilene byr på verken skrangling, startvansker, elektriske feil eller annet tull. Ting fungerer veldig greit, og det er det samme som de aller fleste jeg er borti med nyere (<10 år) italienske biler i det hele tatt forteller. Verditapet er etter hva jeg har kunnet erfare ganske gjennomsnittlig målt opp mot tilsvarende merker.
Legg merke til at salget av Alfa Romeo dessverre har lidd mye under en udugelig tidligere importør (Motor Forum), og i rent fravær av importør. Tingene ser mye lysere ut med RSA da det satses tungt, og det dukker stadig opp nye AR rundt her iallefall.

Var forresten i Italia i fjor høst, og fikk en Volvo S60 som leiebil (sedanmodellen av V60). Ikke bare var den betydelig trangere enn 159'en (og romslighet er vel i ærlighetens navn ikke paradegrenen der i gården ^_^ ), men kjøreegenskapene, kjøredynamikken og kjørefølelsen var overhodet ikke på høyde med en 5 år gammel italiener med 120.000 km på baken - særlig når det kom til kombinasjonen "sving og ujevn asfalt", noe som ikke er helt ukjent her på furet værbitt. Volvoen hadde forøvrig ca. 18.000 km på telleren da jeg hentet den.

#115 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester

Skrevet 30 June 2012 - 07:33

Alfa 159 skal i så fall være sedan. Basert på bildene er Volvoen helt klart finest, både bak og foran. Dessuten liker jeg personlig volvo sitt interiør bedre enn Alfa Romeo sitt :)

#116 Gjest_kristoffer_*

Gjest_kristoffer_*
  • Gjester

Skrevet 01 July 2012 - 06:06

volvo'en er finest, ikke Snakk om noe annet!!!
Alf**n ser egentlig lit kjedelig ut. volvo har gjort en god jobb med denne bilen.

Volvoen: * * * * *

Alf**n: * * *

#117 Gjest_Petrolhead1996_*

Gjest_Petrolhead1996_*
  • Gjester

Skrevet 14 October 2012 - 11:21

Det er helt feil å sette disse bilene mot hverandre!
De er jo i helt forskjellige klasser. +alf**n er jo mye eldre enn volvoen.
Alfa= Premium
Volvo= Vanlig

#118 Gjest_Lasse_*

Gjest_Lasse_*
  • Gjester

Skrevet 15 October 2012 - 02:32

Det er helt feil å sette disse bilene mot hverandre!
De er jo i helt forskjellige klasser. +alf**n er jo mye eldre enn volvoen.
Alfa= Premium
Volvo= Vanlig

Når jeg ser visningen din, antar jeg du er født i 1996 og er vel da ca 16 år. Hvor mye har du kjørt disse 2 bilene?

#119 Puck

Puck

Newbie

• Medlemmer
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 27 February 2013 - 11:25

Har i mange år sverget til *** produkter og som mange andre født 60 tallet oppvokst i baksete på en Volvo 144/145 og deretter 240 serie. Jeg solgte i januar i år en min Audi A6 2,7 TDI og hoppet rett over på en AR 159 SW TI 09 mod. Jeg har elsket designet på 159`n siden jeg så den for første gang på landeveien. Alfa Romeo 156 var det som meg oppmerksom at Alfa Romeo var ett bilmerke. Som mange tester og medier sier så er Alfa Romeo 159 noe av det vakreste man kan møte på landeveien. Og bilen er faktisk økonomisk oppnålig for den vanlige mann i gata. En uavhenig svensk undersøkelse sier at 159 eiere er av de som er mest fornøyd med sin bil. Og tro meg !!! Bilen kjører akkurat som den ser ut . Alfa`n tilbyr meg alt som Audi A6 gjorde. Den starter, den har alt utstyr og det virker, men hva kjøreglede gjelder så har *** vogna milevis igjen å hente. Vel noe kraftigere motor i ***`n . Men hva gjør vel det ? Med Alfa`n gleder man seg til å kjøre barna til skolen eller til andre fritidsaktiviteter. Men dette handler om Volvo V60 vs Alfa Romeo 159 SW. V60`n når ikke Alf**n til skjørtekantene når det kommer til design. Missforstå meg rett, men Volvo som Alfa har sine stempler og design er ikke synonymt med Volvo. Desverre for ***, Volvo og andre bilprodusenter har faktisk de Italienske klart noe få andre har klart. De har laget en fet hverdagslig bil som ser ut som " a million bucks " og kjører som en sulten Northug . Det har ikke Volvo . Nå skal det sies at jeg synes C30 er drit cool . Her er det ett spørsmål om å utvide sine personlige horisonter litt tror jeg

Svar